MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Optage lyd fra line out
Fra : Tom

Dato : 13-12-06 23:10

Hej

Jeg vil gerne optage alt der afspilles igennem min XP.
Det skal således være uden kabler men blot ved at streame lyd direkte fra
udgangen til disk.

Formatet ender med at være mp3 192 kbit.

Hvilket (freeware) program kan gøre dette?

Takker :)

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-12-06 23:32

Den 13-12-06 23.09 skrev Tom følgende:

> Jeg vil gerne optage alt der afspilles igennem min XP.
> Hvilket (freeware) program kan gøre dette?

MP3DirectCut:
http://kimludvigsen.dk/programmer-multimedia-mp3directcut.html
Tjek trin for trin-guiden med hensyn til, hvordan du vælger kilde i
Windows' lydmixer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Optag musik, brænd dine egne opsamlings-cd'er, og afspil musik med det

Fra : Tom

Dato : 14-12-06 08:47

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message

> MP3DirectCut:
> http://kimludvigsen.dk/programmer-multimedia-mp3directcut.html
> Tjek trin for trin-guiden med hensyn til, hvordan du vælger kilde i
> Windows' lydmixer.

Hmm det kan jeg ikke få til at fungere.
Programmet er installeret og lame lagt ned og konfigureret.

Men uanset om jeg vælger Wave Mapper eller SigmaTel Audio i både in og ud
optager den ikke det jeg afspiller i Media Player.

Hvad er det jeg overser?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-12-06 09:39

Den 14-12-06 08.46 skrev Tom følgende:

> Hmm det kan jeg ikke få til at fungere.

Hmm, der var for nylig en, der aldrig fik det til at virke, men indtil
videre, så lad os håbe, at det er en manglende forklaring fra min side,
der er skyld i, at det ikke virker.

Når du kommer ind i Windows' lydmixer, skal du ind i indstillingerne og
vælge Optag. I min guide skriver jeg, at man skal vælge Line in som
kilde, men når du vil optage fra det, der kommer gennem lydkortet, skal
du i stedet vælge Wave.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tag på opdagelsesrejse i fantastisk flotte fraktaler.

Fra : Tom

Dato : 14-12-06 14:22

> Når du kommer ind i Windows' lydmixer, skal du ind i indstillingerne og
> vælge Optag.

Der er jeg og der har jeg slået alt til, undtagen mikrofon.
Alt er i øvrigt skruet op på max.

> I min guide skriver jeg, at man skal vælge Line in som kilde, men når du
> vil optage fra det, der kommer gennem lydkortet, skal du i stedet vælge
> Wave.

Jeg kan kun vælge SigmaTel Audio i menuen...

Og det virker ikke på den måde jeg har beskrevet det

Der kommer intet ind i filen...

Tom

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-12-06 15:14

Den 14-12-06 14.21 skrev Tom følgende:

> Der er jeg og der har jeg slået alt til, undtagen mikrofon.
> Alt er i øvrigt skruet op på max.

Du har gjort det forkert, du kan ikke have alt slået til under
indspilning. Når du vælger én kilde, fravælges andre automatisk (med
forbehold for at du ikke har en speciel mixer i stedet for Windows' mixer).

Åbn mixeren => Indstillinger => Egenskaber => mærke ud for Indspilning
=> flueben ud for wave => OK => under skydeknappen til Wave sætter du
flueben ud for Vælg.

> Jeg kan kun vælge SigmaTel Audio i menuen...

Det er et forkert sted, du forsøger at vælge wave.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Red slettede filer med PC Inspector.

Fra : Tom

Dato : 14-12-06 23:35

> [...]
> indspilning. Når du vælger én kilde, fravælges andre automatisk (med
> forbehold for at du ikke har en speciel mixer i stedet for Windows'

Jeg har et højttaler ikon i systray.
Det dobbeltklikker jeg på.
Nu er jeg i Volume Control, hvor jeg under Options kan vælge Properties.
I vinduet Properties er der en menu der hedder Mixer Device og der kan jeg
kun vælge Sigma.

Hvordan åbner man mixer?

Tak for hjælpen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-12-06 23:54

Den 14-12-06 23.34 skrev Tom følgende:

> Hvordan åbner man mixer?

Det står på den side, jeg tidligere linkede til.

Startknappen => Alle programmer => Tilbehør => Underholdning =>
Lydstyrke. Jeg ved ikke, om mixeren er anderledes, end det du har fået
åbnet, jeg sidder ikke ved en Windows, så jeg kan ikke tjekke.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Avancerede søgemuligheder i mails med Thunderbird.

Fra : Edmund

Dato : 15-12-06 06:44

> [...]
> Properties.
> I vinduet Properties er der en menu der hedder Mixer Device og der kan

Sigma er det ikke dit lydkort?, så er det ok

kan du ikke nedenunder vælge mellem afspilning og indspilning

http://home20.inet.tele.dk/edworks/indspilning.png

Her skal du så nederst krydse af hvilke valg du vil have vist inden du
trykker ok, og først her efter kan du vælge hvilken indspilnings kilde
du vil have

Du kan også får indspilning frem ved at skrive sndvol32.exe /r i start
/ kør

Mvh Edmund