MS Windows
briani 27239
Windows XP Media Center: sprog?
Fra : Peter Loumann

Dato : 12-12-06 16:50

Som julegave har jeg købt en bærbar med præinstalleret Windows XP Media
Center. Ekspedienten (i Merlin) siger at modtageren ved første opstart skal
vælge mellem dansk eller engelsk windåze. Kan det virkelig passe?

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Ricko.

Dato : 12-12-06 16:55

"Peter Loumann" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> vælge mellem dansk eller engelsk windåze. Kan det virkelig passe?
>
> --
> hilsen pl (peloda hos tiscali her i landet)
Ja , sådan er det , men gå ned og byt den hvis du ikke har fået de tre cd
med til media center , ellers får du en masse bøvl senere hen .

Fra : Peter Loumann

Dato : 12-12-06 17:06

On Tue, 12 Dec 2006 16:55:16 +0100, Ricko. wrote:

> Ja , sådan er det ,

Surprise! Så er det da vist den første windåze til private med valgfrit
sprog ...

> men gå ned og byt den hvis du ikke har fået de tre cd
> med til media center , ellers får du en masse bøvl senere hen .

Det lovede han mig højt og helligt - altså at der er skive(r) med original
windows oem. Ingen af os nævnte antallet, som jeg ikke kendte.

Tak for svar!

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Ricko.

Dato : 12-12-06 17:19

> [...]
>
> Det lovede han mig højt og helligt - altså at der er skive(r) med original
> windows oem. Ingen af os nævnte antallet, som jeg ikke kendte.

De to første skiver er selve programmet , på cd 3 ligger der nogle ekstra
filer du har brug for , men vigtigst af alt der ligger den danske sprogpakke
som du så lægger ind når du har de første to cd inde , selve sprogpakken er
på over 300 mb så hvidt jeg husker , så uden de tre cd , tja, microsoft vil
ikke lade dig hente sprog pakken ned .Så åben din pakke og se hvad du har
fået, det tager den jo ikke skade af.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-12-06 20:20

Peter Loumann wrote:

> Surprise! Så er det da vist den første windåze til private med
> valgfrit sprog ...

Næh, den XP Home jeg fik med til min bærbare, for ca. 3 år siden, den var
også med valgfrit sprog ved første opstart.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 12-12-06 22:34

Per Beer Hansen skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Næh, den XP Home jeg fik med til min bærbare, for ca. 3 år
> siden, den var også med valgfrit sprog ved første opstart.

Ja - det havde min forhenværende Acer bærbare med XP også - ved
første opstart skulle man lige igennem lidt opsætning af bl.a.
sprog.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 15-12-06 19:58

> Ja - det havde min forhenværende Acer bærbare med XP også - ved første
> opstart skulle man lige igennem lidt opsætning af bl.a. sprog.

Var det ikke med en recovery cd?

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern "NOMORESPAM" ved svar på e-mail.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 15-12-06 20:21

"Jørgen Nielsen" <longhorn_1969@hotmailNOMORESPAM.com> skrev :

>Var det ikke med en recovery cd?

De(m) skal man selv lave.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Susanne

Dato : 12-12-06 17:27

> [...]
skal
> vælge mellem dansk eller engelsk windåze. Kan det virkelig passe?

Er det for at være dum, du ikke staver 'Windows' korrekt hver gang?

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 12-12-06 17:56

"Susanne" <hans@susaa.xx> skrev i en meddelelse

> Er det for at være dum, du ikke staver 'Windows' korrekt hver gang?

Nok bare en slavefejl ;Windowze , er latin og betyder langsam !
--
ad

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 12-12-06 18:40

"Susanne" <hans@susaa.xx> skrev i en meddelelse
> Er det for at være dum, du ikke staver 'Windows' korrekt hver gang?

Det er vel bare et slang for Windows. Det må man måske ikke her inde?

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 12-12-06 21:30

> [...]

>Center. Ekspedienten (i Merlin) siger at modtageren ved første opstart skal
>vælge mellem dansk eller engelsk windåze. Kan det virkelig passe?

Ja. Jeg har netop installeret en maskine, hvor jeg fik denne
valgmulighed. Jeg valgte dansk, men flere steder er Windows på engelsk
(det er samme udgave som du nævner).

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

Har du glemt sikkerhedskoden til din Nokia-telefon?
Du kan selv løse problemet derhjemme - kontakt os!

Fra : Peter Loumann

Dato : 12-12-06 21:56

On Tue, 12 Dec 2006 21:29:39 +0100, Lasse Hedegaard wrote:

> Jeg valgte dansk, men flere steder er Windows på engelsk
> (det er samme udgave som du nævner).

Det er da noget rod. Hvad så med Windows Update?

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 13-12-06 13:33

Peter Loumann <me@privacy.net> skrev:

>Det er da noget rod. Hvad så med Windows Update?

Det husker jeg ikke (det er ikke min maskine). Klart det meste står på
dansk. Første gang jeg overvejede noget på engelsk var, da jeg satte
PCen i dvale (der stod noget i retning af "Windows is hibernating") -
og siden stødte jeg på et par andre steder. Jeg vil mene det er til at
leve med, men stadig uprofessionelt, specielt når der jo altså findes
en (hel) dansk udgave af Windows XP.

Venligst,
Lasse Hedegaard