MS Windows
briani 27239
Win ME og ram?
Fra : sls\(2770\)

Dato : 10-12-06 23:15

Vi har et par maskiner på jobbet som kører med Win ME.
Der er nu 512Mb i hver maskine og vi vil gerne have mere ram i, men jeg
mener
at kunne huske noget om at 98/ME ikke kunne med mere end 512mb ram?
Er det rigtigt eller husker jeg forkert?

--
// Sid

Fjern FJERN ved @

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-12-06 23:26

sls(2770) skrev:

> Der er nu 512Mb i hver maskine og vi vil gerne have mere ram i

Hvorfor?

--
Bertel

Fra : sls\(2770\)

Dato : 10-12-06 23:43

> Hvorfor?

De bliver brugt som spillemaskiner og Command&Conquer Generalz hakker for
meget.
Håber mere ram vil hjælpe...
Intel P4 2.4..ATI 9800pro...

/7 Sid

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-12-06 09:07

sls(2770) skrev:

> De bliver brugt som spillemaskiner og Command&Conquer Generalz

På jobbet? Hvilket job er det?

Du kan godt bruge mere end 512 MB ram under ME, men hvis jeg var
dig, ville jeg lige teste det ved at rippe den ene maskine og
give den anden 1 GB. Hvis det ikke hjælper på hakkeriet, sparede
du de penge.

--
Bertel

Fra : gb

Dato : 11-12-06 03:07

"sls\(2770\)" <sls@FJERNsol.dk> wrote in

> [...]
> men jeg mener
> at kunne huske noget om at 98/ME ikke kunne med mere end 512mb
> ram? Er det rigtigt eller husker jeg forkert?

Formater harddisken og installer Win2K eller WinXPPRO.

--
GB

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 11-12-06 09:43

On Sun, 10 Dec 2006 23:14:32 +0100, "sls\(2770\)" <sls@FJERNsol.dk>
wrote:

> [...]
>mener
>at kunne huske noget om at 98/ME ikke kunne med mere end 512mb ram?

>Er det rigtigt eller husker jeg forkert?

Du har på sin vis ret...

Win98 (og WinME ?!) understøtter op til 2 GB RAM. Men der er en bug i
memory management systemet der kan volde problemer hvis RAM'en
overstiger 512 MB.

Problemet ligger i 32-bit protected mode cache driveren (VCache) der
reserverer så meget af systemområdet at der ikke levnes hukommelse til
andre funktioner som f.eks MSDoc kommandolinien.

Dette problem kan løses ved at placere en 'MaxFileCache=512000' i
[VCache] sectionen i System.INI filen.

Problemet er fulgt med over i XP.

Kører du oldgamle DOS spil (Rumjagten, nogle Pixeline) på en Windows
XP med > 512 MB RAM kan du opleve at fejlmeddelser om manglende
hukommelse.

Det er VCache problemet, og det løses også i XP med en MaxFileCache
linie i system.ini

- - - -

I øvrigt vil jeg anbefale du undgår mere end 1 GB RAM til Win98 /
WinME fordi det ofte medfører at operativ systemet bliver ustabilt...

<mlr>

Fra : sls\(2770\)

Dato : 11-12-06 10:55

"Michael Rasmussen" <michael@invalid> skrev i en meddelelse
> On Sun, 10 Dec 2006 23:14:32 +0100, "sls\(2770\)" <sls@FJERNsol.dk>

> Dette problem kan løses ved at placere en 'MaxFileCache=512000' i
> [VCache] sectionen i System.INI filen.

Tak for svarene...Jeg prøver at rippe en maskine for ram, og taste den linie
ind.

Grunden til at der er ME på er fordi det et i en Ungdomsklub, og vi har en
lille program til ME som kan "blokere" så brugerne ikke kan bruge maskinen
til andet et spille på.
Hvis vi kan få sådan et prg, til XP, skifter vi med det samme.
Men brugerne må ikke kunne gå på Internettet og surfe, eller kunne komme til
at slette filer. Spillene skal dog kunne gå online og på LAN. Nogen Idee'er?

Mvh Sid

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-06 11:18

sls(2770) wrote:
> [...]
> Men brugerne må ikke kunne gå på Internettet og surfe, eller kunne
> komme til at slette filer. Spillene skal dog kunne gå online og på

http://www.microsoft.com/windowsxp/sharedaccess/overview.mspx

-E.G.

Fra : sfc

Dato : 11-12-06 15:40

"El Guapo" <hold_udSNABELAyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.microsoft.com/windowsxp/sharedaccess/overview.mspx

Tak, har lige prøvet det, men det dækker ikke helt vores behov.
Men findes der noget lign. hvor XP starter op i en menu, med de spil vi har?
Noget ala det netcaferne bruger..

// Sid