Forskelllen på disse netkortq
Fra : Steen

Dato : 06-02-07 22:26

Hvad er egentlig forskellen på disse to netkort:

Hvad betyder egentlig dette, som står ved nr 2 netkort: BSMI, BCCI-B, CE,
C-Tick, FCC Klasse B-certificeret

Har det nogen praktisk betydning?

/Steen

Fra : Lasse Jensen

Dato : 06-02-07 22:49

Steen wrote:

> Hvad er egentlig forskellen på disse to netkort:
>
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=121155

.... bruger en Realtek RTL-8169 lakrids.

> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=50968

.... bruger en Marvell Yukon eller en SysKonnect SK-98xx/SK-95xx lakrids.

I praksis tror jeg det er kartoffel/kartoffel hvad du vælger.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Steen

Dato : 07-02-07 02:32

"Lasse Jensen" <fafler@gmail.com> skrev i en meddelelse

> ... bruger en Realtek RTL-8169 lakrids.

> ... bruger en Marvell Yukon eller en SysKonnect SK-98xx/SK-95xx lakrids.

Hvordan fandt du ud af det?

/Steen

Fra : Lasse Jensen

Dato : 07-02-07 07:26

Steen wrote:

> "Lasse Jensen" <fafler@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvordan fandt du ud af det?

Google told me

Et godt trick er at søge på hardwarens navn og linux, for Linux folk går
mere op i hvad deres hardware indeholder end resten af verden. Mest fordi
vi selv skal sørge for at finde den rigtige driver.

Fra : Taba

Dato : 07-02-07 00:13

> Har det nogen praktisk betydning?

Det ville undre mig meget om der er nogen reel forskel på de 2 netkort
udover prisen på dem. Og der er D-Link'en en favorit hvad det angår.

--
/Taba - www.ITzonen.dk - Anmeldelser, Nyheder og Forum