Problemer med D-Link DI-524UP wireless
Fra : Pia

Dato : 04-02-07 15:11

Hej alle,

Jeg prøver denne gruppe da ingen svarer i de andre grupper så måske er det
her den skal være:))

Håber det er den rigtige nyhedsgruppe jeg er kommet til.

Jeg har i dag købt et D-Link DI-524UP wireless. Jeg får det sat op og jeg
kan se der er forbindelse. Vi har IP telefoni så det går igennem dette modem
og jeg bruger min stasionære til først at sætte det op på. Jeg sætter det
trådløse netværk på, det virker fint.

Da jeg så skal på nettet virkder det ikke og jeg kontakter Webspeed. De kan
ikke se nogle problemer og beder mig ringe til D-Link. De åbner først på
mandag, derfor prøver jeg jer kloge hoveder:)

Jeg har prøvet at tage det af igen, kikstarte den og intet virker. Nu kan
jeg slet ikke få den til at gå på nu siger den at der ikke er forbindelse
til WAN en.

Jeg har prøvet at kørt WIN XP-en for feljfindning og den siger mange ting,
men som følger:
____
DNS-fejl

info Forespørg [www.microsoft.com] på DNS-serveren 1xx.xxx.x.x, (Type
= 0x1, Indstillinger = 0x10e8) returnerer 0x5b4
action Automatiseret reparation: Forny IP-adresse
action Frigiver den aktuelle IP-adresse...
action Den aktuelle IP-adresse blev frigivet
action Fornyer IP-adressen...
action Den aktuelle IP-adresse blev fornyet
info Forespørg [www.microsoft.com] på DNS-serveren 1xx.xxx.x.x, (Type
= 0x1, Indstillinger = 0x10e8) returnerer 0x5b4
info Omdirigerer bruger til supportopkald

og videre:
-----
HTTP-, HTTPS-, FTP-forbindelser

warn HTTP: Fejl 12007 under oprettelse af forbindelse til
www.microsoft.com: The server name or address could not be resolved
warn HTTPS: Fejl 12007 under oprettelse af forbindelse til
www.microsoft.com: The server name or address could not be resolved
warn FTP (Passiv): Fejl 12007 under oprettelse af forbindelse til
ftp.microsoft.com: The server name or address could not be resolved
warn HTTPS: Fejl 12007 under oprettelse af forbindelse til
www.passport.net: The server name or address could not be resolved
warn FTP (Aktiv): Fejl 12007 under oprettelse af forbindelse til
ftp.microsoft.com: The server name or address could not be resolved
warn HTTP: Fejl 12007 under oprettelse af forbindelse til
www.hotmail.com: The server name or address could not be resolved
error En HTTP-forbindelse blev ikke oprettet.
error En HTTPS-forbindelse blev ikke oprettet.
error En FTP-forbindelse blev ikke oprettet.

Er der nogle her der har bare en anelse ide om hvad jeg kan prøve. Det
virker som om det er et DNS problem, men hvad gør jeg?

Pia

Fra : Taba

Dato : 04-02-07 18:26

> Hej alle,
>
> Jeg prøver denne gruppe da ingen svarer i de andre grupper så måske er det
> her den skal være:))
>
> Håber det er den rigtige nyhedsgruppe jeg er kommet til.

Det er du

> [...]
> modem
> og jeg bruger min stasionære til først at sætte det op på. Jeg sætter det

At "det trådløse virker fint" mener du så at en pc kan oprette forbindelse
til routeren og få en IP adr. (nok i stil med 192.168.X.X)?

> [...]
> jeg slet ikke få den til at gå på nu siger den at der ikke er forbindelse

Er det IP telefonien du har prøvet at tage af? Eller noget tredje...?

> Jeg har prøvet at kørt WIN XP-en for feljfindning og den siger mange ting,
> men som følger:

[KLIP]

> Er der nogle her der har bare en anelse ide om hvad jeg kan prøve. Det
> virker som om det er et DNS problem, men hvad gør jeg?

Ja, det ligner et klassisk DNS problem. Virker dit internet fint på samme
tid hvis du kører uden D-Link routeren?
Hvis det gør det så kan det være fordi at routeren (Dens WAN del) ikke er
konfigureret ordentligt mht. om den skal have en statisk IP eller en
dynamisk eller om den skal køre PPPoE (brugernavn/password udleveret af
TDC). Har TDC/Webspeed guidet dig igennem opsætningen af routeren eller har
de "bare" sagt at det er ikke deres ansvarsområde?

--
/Taba - www.ITzonen.dk - Anmeldelser, Nyheder og Forum

Fra : Pia

Dato : 04-02-07 19:11

KLIP

> At "det trådløse virker fint" mener du så at en pc kan oprette forbindelse
> til routeren og få en IP adr. (nok i stil med 192.168.X.X)?

Ja, den kunne oprette forbindelse i starten, men jeg ved ikke om den får en
IP adresse, hvor ser jeg det? Men jeg kan se at jeg er koblet op på
Lanforbindelsen og den trådløse.

Men de sidste gange jeg har prøvet siger den at WAN ledningen ikke kunne
oprette forbindelse til internettet!

> Er det IP telefonien du har prøvet at tage af? Eller noget tredje...?

Jeg har taget alt af haft mit gamle ruter på (som jeg fx. har nu) og prøvet
at sætte det op igen.

> [KLIP]

> Ja, det ligner et klassisk DNS problem. Virker dit internet fint på samme
> tid hvis du kører uden D-Link routeren?

Ja altså med en anden router virker alt som det skal.

> [...]
> TDC). Har TDC/Webspeed guidet dig igennem opsætningen af routeren eller
> har de "bare" sagt at det er ikke deres ansvarsområde?

De sagde at alt virkede fra dem af og prøvede at guide mig lidt med at tage
strømmen fra routeren, men det hjalp ikke så sagde de at jeg skulle ringe
til D-Link på mandag.

Skal jeg selv indtaste noget når jeg sætter det trådløse op?

Jeg prøvede igen her fær og det som er mærkeligt er at jeg kommer på nettet,
men jeg kan ikke se hjemmesider eller tjekke mail! Når jeg går via pdf filen
fra D-Link CD'en kan jeg også gå ind på den siden de skriver
(http://192.168.1.1 et eller andet), jeg kikkede lidt og skrev ip adressen
med 2 nuller da min ser sådan ud, men efter dette så kunne jeg ikke gå på
deres side mere....

Så noget er der da galt. Skal jeg ind og skrive DNS koder eller sådan noget?

Pia

Fra : Taba

Dato : 04-02-07 23:07

> Ja, den kunne oprette forbindelse i starten, men jeg ved ikke om den får
> en IP adresse, hvor ser jeg det? Men jeg kan se at jeg er koblet op på
> Lanforbindelsen og den trådløse.

Gå ind i en kommando prompt (start -> kør -> skriv "cmd") og skriv "ipconfig
/all" også vil du få alle informationer om dit netkort. Kig efter at IP
adr., subnet, gateway og DNS er der for både dit trådløse og dit alm.
(ikke-trådløse).

> Men de sidste gange jeg har prøvet siger den at WAN ledningen ikke kunne
> oprette forbindelse til internettet!

Det kan være hvis WAN siden af routeren ikke er konfigureret korrekt.

> Ja altså med en anden router virker alt som det skal.

Så kunne du prøve at se hvordan dens WAN konfiguration er via dens web
interface og kopiere dem over i den nye router.

> De sagde at alt virkede fra dem af og prøvede at guide mig lidt med at
> tage strømmen fra routeren, men det hjalp ikke så sagde de at jeg skulle
> ringe til D-Link på mandag.

Jeg tænkte på om de havde guidet dig igennem i at sætte WAN'et op, men det
har de ikke som du skriver. Spørgsmålet er om du skal lade din router få en
automatisk IP på WAN siden eller selv indtaste en, eller indtaste bruger og
password i PPPoE. Det må stå i noget af materialet fra Webspeed.
Min kammerat der tidl. har været ansat inde hos TDC Webspeed support siger
at routeren som udgangspunkt bare skal sættes op til at bruge en
dynamisk/automatisk IP på WAN isden og at man kan købe sig en fast IP hvis
man ønsker sig det - så mon ikke automatisk opsætning er svaret?

> Skal jeg selv indtaste noget når jeg sætter det trådløse op?

Njah - du skal vælge hvad den skal hedde (hvis den ikke skal have et
standard navn som D-Link har bestemt) og om du vil kryptering på linien (det
kan anbefales!). Resten er bare at få Windows til at bruge den.

> [...]
> deres side mere....
>
> Så noget er der da galt. Skal jeg ind og skrive DNS koder eller sådan

Du skal sørge for at din router har de korrekte DNS IP'er inde (kan du
typisk se under WAN indstillingerne eller under en Status side på web
konfigurationen på routeren) som TDC bruger.

--
/Taba - www.ITzonen.dk - Anmeldelser, Nyheder og Forum

Fra : NoOne

Dato : 05-02-07 20:42

On Sun, 4 Feb 2007 15:10:48 +0100, "Pia" <no@nomail.dk> wrote:

> [...]

>ikke se nogle problemer og beder mig ringe til D-Link. De åbner først på
>mandag, derfor prøver jeg jer kloge hoveder:)

..... :) ... genstart modemmet (med routeren sat på) .... hold modemmet
slukket i 10 sek som tænd igen .... så skulle modemmet gerne
registrerer router's MAC adresse .... og så skulle det kører :)

RaZoR ;)

Fra : Pia

Dato : 05-02-07 21:33

"NoOne" <mail.test.dk@> skrev i en meddelelse
> On Sun, 4 Feb 2007 15:10:48 +0100, "Pia" <no@nomail.dk> wrote:
klip........klip

> [...]

Det er rigtigt, jeg kontaktede D-link, det var netop det jag skulle og
efterfølgende finde ip adressen på D-links side. Tak alle for hjælpen!

Pia