se printernetværk
Fra : brian

Dato : 03-02-07 07:35

Hejsa

Jeg har et problem med et lille netværk som måske er et
netværksproblem eller også XP/ printer problem.

Har en triumf-adler multi farve kopi print scan fax som ligger sig i
en arbejdsgruppe Nm-NetPrinters.
Da scanner fax har egen netværks ledning og printer egen netværks
ledning er det egentlligt kun printeren der er problem
Jeg kan godt åbne printerens webinterface på \\192.168.1.108

Da vi nu er nødsaget til at opgradere clienter fra win98 til XP kan
jeg ikke længere komme i kontakt med maskinen.

i en win98 kan jeg browse mig gennem netværket og se printeren og
installere den.
men i en xp client kan jeg simpelt hen ikke se printeren og dermed
ikke få kontakt heller ikke om jeg giver ip adressen som vej til
printeren. Måske hele mit problem ligger i at jeg kun kan se egen
arbejdsgruppe, hvorfor jeg så kun kan det ved jeg ikke syntes ikke at
have ramt det problem før.

Jeg kan heller ikke flytte xp clienten til samme arbejds gruppe som
printeren for måske at kunne se den (det ser ikke ud til at jeg kan
lave en arbejdsgruppe indeholdende store og små bogstaver)
(jeg kan vist desværre heller ikke ændre printerens arebjdsgruppe)

Er der en eller anden der kan give et input for jeg har vist set mig
blind på dette lille problem.

Med venlig hilsen

Brian

Fra : Taba

Dato : 04-02-07 18:29

> [...]
> printeren. Måske hele mit problem ligger i at jeg kun kan se egen
> arbejdsgruppe, hvorfor jeg så kun kan det ved jeg ikke syntes ikke at

Kan du ikke engang se arbejdsgruppen som printeren er i; altså via "netværks
steder" --> "hele netværket"?
Har du husket at tillade "File and Printersharing" i Windows XP's firewall?

> [...]
> lave en arbejdsgruppe indeholdende store og små bogstaver)
> (jeg kan vist desværre heller ikke ændre printerens arebjdsgruppe)

Så vidt jeg husker har det med store og små bogstaver ikke nogen betydning.

--
/Taba - www.ITzonen.dk - Anmeldelser, Nyheder og Forum

Fra : no@no.dk

Dato : 04-02-07 19:19

>Kan du ikke engang se arbejdsgruppen som printeren er i; altså via "netværks
>steder" --> "hele netværket"?
Nej (er der en instilling et eller andet sted med se kun min egen
arbejdsgruppe ?)

>Har du husket at tillade "File and Printersharing" i Windows XP's firewall?

Nej men jeg starter altid en installation med at deaktivere firewall.
(har lige checket en ekstra gang den er slået helt fra) gid man kunne
vælge ikke at installere windows firewall. (ps og der er ikke en anden
firewall)

>Så vidt jeg husker har det med store og små bogstaver ikke nogen betydning.

Ser sådan ud for set fra en win98 maskine er MsHone og MSHOME to
arbejdsgrupper.

Jeg er stadig lige lost med mit problem
Inspark imødeses med kyshånd.

hilsen

Brian

Fra : Taba

Dato : 04-02-07 23:10

> Nej (er der en instilling et eller andet sted med se kun min egen
> arbejdsgruppe ?)

Uhm.. det tror jeg ikke, men er ikke sikker. På min WinXP Pro er der et
punkt der hedder "Entire Network" under "My Network Places" og derunder er
der "Microsoft Windows Network" som viser alle de arbejdsgrupper jeg kan se
på mit LAN. Jeg har ikke rigtigt været inde og pille i indstillinger for det
så det er standard vil jeg gå ud fra.

--
/Taba - www.ITzonen.dk - Anmeldelser, Nyheder og Forum

Fra : no@no.dk

Dato : 04-02-07 23:19

On Sun, 4 Feb 2007 23:10:06 +0100, "Taba" <all.spammers@die.die.die>
wrote:

> [...]
>på mit LAN. Jeg har ikke rigtigt været inde og pille i indstillinger for det

tror at jeg er ved at få hul på problemet

Det ser ud til at printeren køre flere seperate netværksprotokoller.
Da jeg på win98 er tvunget til at bruge netbeui ser det ud til at det
er netbeui der viser mig arbejdsgruppen

Men da jeg selvfølgeligt ikke køre denne netbeui protokol på XP så får
jeg ikke de oplysninger af printeren.

Så det ser ud til at man er tvunget ud i at bruge et stykke softvare
til at lave et print job til en bestemt port på printerne. At man så
ikke kan browse sig frem til printerne med winXP software er så lidt
irriterende men ok sådan er det åbentbart.

men tak for forsøget taba