Kan ikke komme på nettet
Fra : Ivan

Dato : 02-02-07 10:12

Dav gruppen

Jeg har en Router Netgear RP 614. Den har stået tændt i mange år
efterhånden, og nu har jeg probs med at komme på nettet.

SP.: kan en router blive "træt" og gå hen og "dø"?

Det der sker er at netlampen står og bliker meget hurtigt.
Der er ingen probs når jeg går uden om router.

Håber at få noget hjælp.

PS hvis router er "død", hvilken kan så anbefales til et lille hj.netværk, 2
pc og en printer??

Fra : Henrik Andreasen

Dato : 02-02-07 16:18

"Ivan" <denne@dur.ej> skrev i en meddelelse

> Jeg har en Router Netgear RP 614. Den har stået tændt i mange år
> efterhånden, og nu har jeg probs med at komme på nettet.

> SP.: kan en router blive "træt" og gå hen og "dø"?

Som alt andet, kan også en router gå i stykker.

> Det der sker er at netlampen står og bliker meget hurtigt.
> Der er ingen probs når jeg går uden om router.

Har du ikke en manual til den?
I den står der sandsynligvis hvad de forskellige diodeblink betyder.

> PS hvis router er "død", hvilken kan så anbefales til et lille hj.netværk,
> 2 pc og en printer??

Har gode erfaringer med Linksys' WRT54Gx, har flere af dem kørende på
forskellige net, både med custom firmware, og med original Linksys firmware.
Modellerne kræver dog, at du har noget ethernet at koble dem på.

--
Henrik

Fra : Taba

Dato : 02-02-07 21:31

> Jeg har en Router Netgear RP 614. Den har stået tændt i mange år
> efterhånden, og nu har jeg probs med at komme på nettet.
>
> SP.: kan en router blive "træt" og gå hen og "dø"?

Har du prøvet bare at genstarte routeren?

> Det der sker er at netlampen står og bliker meget hurtigt.
> Der er ingen probs når jeg går uden om router.

Gør den også på min router og switch selvom de fungerer fint

> Håber at få noget hjælp.
>
> PS hvis router er "død", hvilken kan så anbefales til et lille hj.netværk,
> 2 pc og en printer??

Linksys er generelt gode routere, specielt WRT56G-serien som der også
anbefales i den anden tråd. Meni et hjemmenetværk klarer de fleste routere
sig nu ret godt, medmindre man har en stor internetforbindelse (10 mbit og
opefter) eller man sidder på et meget stort LAN (f.x. i noget bolignet eller
kollegienet) hvor routere til tider ikke kan klare mosten pga. stor
broadcast og/eller virus trafik - som sagt er det et helt andet scenarie end
et lille hjemme netværk bage n adsl linie...

--
/Taba - www.ITzonen.dk - Anmeldelser, Nyheder og Forum

Fra : Ivan

Dato : 03-02-07 09:38

> Har du prøvet bare at genstarte routeren?

Der sidder bag på router en trykknap til at resette, jeg har trykket på den.
Så nu er står router i "Defualt Settings"

> [...]
> broadcast og/eller virus trafik - som sagt er det et helt andet scenarie
> end et lille hjemme netværk bage n adsl linie...

Ok, takker for hjælpen.

Fra : Taba

Dato : 03-02-07 10:33

> Der sidder bag på router en trykknap til at resette, jeg har trykket på
> den. Så nu er står router i "Defualt Settings"

Jeg tænkte nu mere på at frakoble strømmen til den i 30 sekunder også koble
strømmen til igen.

--
/Taba - www.ITzonen.dk - Anmeldelser, Nyheder og Forum

Fra : Ivan

Dato : 03-02-07 13:51

> Jeg tænkte nu mere på at frakoble strømmen til den i 30 sekunder også
> koble strømmen til igen.

Ok, det er prøvet.
Hvad kan jeg så gøre??

Fra : Taba

Dato : 03-02-07 22:24

> Ok, det er prøvet.

Hvis det virker så kunne det tyde på overbelastning af routeren - virkede
det ikke så ser det sort ud for routeren.

> Hvad kan jeg så gøre??

Ikke ret meget ellers...

--
/Taba - www.ITzonen.dk - Anmeldelser, Nyheder og Forum

Fra : Ivan

Dato : 07-02-07 17:49

> Ikke ret meget ellers...
>
> --
Ok tak for svar.

Routeren er så gået til de evige routermarker.
Ære være den minde.