billig ruter som kan styre båndbreden
Fra : Anders S.

Dato : 01-02-07 16:56

Hej.
Findes der en billig ruter der kan styre båndbreden de forskellige maskiner
eller skal man op og betale kassen.

MVH
Anders

Fra : Kasper

Dato : 01-02-07 18:39

"Anders S." <duck@fjern_dette_og_dette.ducks-corner.dk> wrote in message
> Hej.
> Findes der en billig ruter der kan styre båndbreden de forskellige
> maskiner eller skal man op og betale kassen.

Find en der kan køre dd-wrt:

http://www.dd-wrt.com/dd-wrtv2/index.php

Læs på siden hvilke der kan, samt hvilke hardware revisioner, ikke alle kan
!!

Kasper

Fra : Jens G

Dato : 01-02-07 19:15

On Thu, 1 Feb 2007 16:55:50 +0100, "Anders S."
<duck@fjern_dette_og_dette.ducks-corner.dk> wrote:

>Hej.
>Findes der en billig ruter der kan styre båndbreden de forskellige maskiner
>eller skal man op og betale kassen.

En Linksys WRT54GL med alternativ firmware kan bruges.

Selv bruger jeg Tomato firmware, samt et script, lavet med et
let-betjent program, til at styre/reservere båndbredde. Tomato's QOS
til udgående trafik og scriptet til indgående.

Se f.eks. tråden her om båndbreddestyring til brugere:
http://www.linksysinfo.org/forums/showthread.php?t=49208

--
Jens G
Jeg har IP telefoni hos http://www.everlove.dk

Fra : Bo Simonsen

Dato : 15-02-07 17:56

On 2007-02-01, Anders S. <duck@fjern_dette_og_dette.ducks-corner.dk> wrote:

> Findes der en billig ruter der kan styre bndbreden de forskellige maskiner
> eller skal man op og betale kassen.

Hvis vi snakker almindelige routere kan Linksys BEFSX41 lidt. Men det er
max 2 maskiner. Hvis behovet er mere, så kræver det nok langt størrere
invisteringer.. Eller at man sætter sig lidt ind i Linux. Jeg har lagt
mine egne scripts (oprindeligt udarbejdet af Steen Suder), som har
præsteret at styre bundling adskellige linjer samt trafik styring på
disse.

Men det kræver nu en god sjat at få til at virke..

   http://bo.geekworld.dk/func/pages/programs

SÃ¥ den billigste router du kan lave er en gammel linux spand, men
omvendt kræver det lidt tid og energi.

--
Bo Simonsen | http://bo.geekworld.dk
Datamatiker, B.Sc. | bo@geekworld.dk

We make our world significant by the courage of our questions and by the depth of our answers.
--- Carl Sagan