Trafikafgift
Fra : Leif Neland

Dato : 01-02-07 09:29

Vi overvejer at få en fiber ind fra TDC, og hoste vores egen webserver.

Sælgeren siger at der ikke er trafikafgift på hvad der surfes på vores
server udefra, men kun på hvad vi surfer på, og at det derfor ikke koster
noget for os, udover det faste abonnement.

Jeg mener det er noget vrøvl...

Jeg regner med at han mener at der kun betales for indgående bytes.
Men der kommer jo en request ind fra brugeren for hvert element (side,
billede osv.) på vel mindst 100Bytes.

Med den hidtidige trafik, kommer det let til at koste 20kkr i indgående
trafik, hvis jeg har ret.

Men er det overhovedet muligt at skelne hvem der genererer den indgående
trafik, om det er en brugers request eller svaret på vores request?

Leif

Fra : Sune

Dato : 01-02-07 09:39

On Thu, 1 Feb 2007 09:28:39 +0100, "Leif Neland" <leif@neland.dk> wrote:

>Men er det overhovedet muligt at skelne hvem der genererer den indgående
>trafik, om det er en brugers request eller svaret på vores request?

Indgående trafik er vel indgående trafik uanset hvem der requester den?

Mvh
Sune

Fra : Bo Simonsen

Dato : 01-02-07 13:10

On 2007-02-01, Leif Neland <leif@neland.dk> wrote:

> Jeg regner med at han mener at der kun betales for indgående bytes.
> Men der kommer jo en request ind fra brugeren for hvert element (side,
> billede osv.) på vel mindst 100Bytes.

Jeg fik også samme forklaring, og mener også den er helt i skoven. De
tjener tilsyneladende deres penge på alm. virksomheder og ikke hosting
virksomheder o.l. hvilket jo er lidt forkert.

> Med den hidtidige trafik, kommer det let til at koste 20kkr i indgående
> trafik, hvis jeg har ret.

Man kan få et tilbud med fast trafik, afaik skulle vi slippe med 4200 om
måneden e.l. for 10mbit begge veje. Men det var oprettelsesprisen på
cirka 30k der afholdte os.

> Men er det overhovedet muligt at skelne hvem der genererer den indgående
> trafik, om det er en brugers request eller svaret på vores request?

Det er indgående trafik, det må være TDC sælgeren der har misforstået
noget..

--
Bo Simonsen | http://bo.geekworld.dk
Datamatiker, B.Sc. | bo@geekworld.dk

"The question of whether computers can think is like the question of
whether submarines can swim. "

-- Dijkstra

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 02-02-07 07:18

"Bo Simonsen" <bo@geekworld.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Man kan få et tilbud med fast trafik, afaik skulle vi slippe med 4200 om
> måneden e.l. for 10mbit begge veje. Men det var oprettelsesprisen på

Ved ikke om du er for sent på den, men mit firma har lige underskrevet en
aftale med TDC på 20/20 mbit for 4350 om månden uden oprettelsesafgift, med
fri trafik og prisen er markedsreguleret nedad såfremt priserne falder. De
startede også med 30k i oprettelse men med en 3 årig aftale droppede de så
den del af det.

--
/Steen

Fjern alt til og med sidste underscore i domæne for email

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 02-02-07 07:34

"Steen Holm Pedersen" <stonie@dont_want_nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med fri trafik og prisen er markedsreguleret nedad såfremt priserne
> falder. De startede også med 30k i oprettelse men med en 3 årig aftale

Den type aftale er ret afhængig af om man bor et sted hvor der er fiber i
nærheden

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - intet at komme efter

Fra : Bo Simonsen

Dato : 07-02-07 17:15

On 2007-02-02, Steen Holm Pedersen <stonie@dont_want_nospam.dk> wrote:

> [...]
> startede også med 30k i oprettelse men med en 3 årig aftale droppede de så

Dvs. ingen oprettelsespris overhovedet?

--
Bo Simonsen | http://bo.geekworld.dk
Datamatiker, B.Sc. | bo@geekworld.dk

We make our world significant by the courage of our questions and by the depth of our answers.
--- Carl Sagan

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 01-02-07 16:46

wrote:

> Sælgeren siger at der ikke er trafikafgift på hvad der surfes på vores
> server udefra, men kun på hvad vi surfer på, og at det derfor ikke koster
> noget for os, udover det faste abonnement.

Få det på skrift. Så skulle den ikke være længere.

-A