Sharepoint og ekstern IP
Fra : Jonas Nielsen

Dato : 31-01-07 21:07

Hej

Jeg har MS Sharepoint Portal Server 2003 på en MS Windows 2003 server. Der
er oprettet 2 SP 2 portaler på serveren, oprettet som 2 seperate portaler.

Der er oprettet to websteder i IIS, et til hver portal. Begge bundet til
samme lokale IP (192.168.1.105).
Den ene til port 8080, den anden til port 8181 (da disse er lette at huske).

I min router, er den eksterne port 8080 routed til min lokale IP
192.168.1.105, port 8080. Udefra kan jeg dermed nå min ene portal, ved at
taste ROUTER-IP: 8080 i min browser (altså min offentlige internet IP).
Routerens eksterne port 8181 er ligeledes bundet til IP 192.168.1.105 - her
til port 8181 (til den anden portal). Og så er det spørgsmålet melder sig:

Jeg kan nemlig ikke nå den anden portal, ved at skrive ROUTER-IP:8181. Den
svarer ganske enkelt ikke, og det kan jeg ikke få til at give mening!

Prøver jeg på selve serveren i en browser at taste 192.168.1.105:8181
henholdsvis 8080, svarer begge portaler. Men altså kun hvis jeg prøver i en
browser på serveren selv, ikke udefra (og heller ikke fra en anden computer
på lokalnettet, dvs. bag routeren). Her svarer kun den ene.

Nogle idéer til hvad jeg skal se på?

Med venlig hilsen
Jonas Nielsen