lpt-printer/usb port
Fra : Jens

Dato : 30-01-07 22:58

Hej alle

Jeg bruger Windows XP og benytter et gammelt program, som kun kan udskrive
på en lpt-port.

Nu har jeg købt en printer, som er installeret på en USB port og kan ikke
udskrive på den fra det gamle program.

Jeg har prøvet med en net use lpt1 kommando, men printjobbet ryger kun i kø
og bliver ikke udskrevet.

Hvad kan jeg gøre?

Hilsen
Jens

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 31-01-07 15:35

"Jens" <ingenspam.jens-c@nospam.ofir.dk> skrev:
Tue, 30 Jan 2007 22:58:21 +0100 i dk.edb.netvaerk
> [...]
>på en lpt-port.
>Nu har jeg købt en printer, som er installeret på en USB port og kan ikke

1. Installer et program til formålet
Søg Google - "dos to usb" OR dos2usb -

2. Brug et konverterkabel
Søg Google - "parallel to usb" converter -

3
>Jeg har prøvet med en net use lpt1 kommando,
Det burde vel også kunne lade sig gøre.
Du skal nok installere 'Micosoft Loopback-netværkskort', som en fiktiv
hardware.

Erik Helmer Nielsen