Underlig forskel på remotefiletransfer ?
Fra : dk.edb.netvaerk

Dato : 28-01-07 03:06

Nogen der kender årsagen til at filetransfer på LAN med pcAnywhere kun
kører med 495 Kbit/sec (mærkeligt nok det samme som uploadhastigheden på
WAN), mens nøjagtig samme filtransfer, mellel de samme LAN PC-er, kører
2500 Kbit/sec med NetOP remotecontrol ?

Med NetOP sker så at hvis jeg synkroniserer en disk og kopierer f.eks
100GB så bliver overførselshastigheden sat ned til ulidelige 5-25
Kbit/sec efter ca 5 GB ?
Det sker mellem to W2K PC-er, og noget siger mig at det ligner
filecachen i w2k som bliver fyldt til renden og næsten låser hele
overførslen. Har observeret det samme, også ved kopiering af store filer
mellem harddiske (altså uden LAN). Nogen der ved hvad der går galt ?

Kan en billig 100mbit switch være skyld i dårlig LAN performance, jeg
opnår højest 2500 Kbit/sec på et 100Mbit CAT5 netværk ?

Fra : Bo Simonsen

Dato : 30-01-07 13:19

On 2007-01-28, dk.edb.netvaerk <> wrote:

> Kan en billig 100mbit switch være skyld i dårlig LAN performance, jeg
> opnår højest 2500 Kbit/sec på et 100Mbit CAT5 netværk ?

Har du prøvet at sætte en ganske almindelig FTP server op og testet med
den?

Med FTP burde du være sikker på at se den reele hastighed dit netværk
kan klare. Men tvivler meget det er det fysiske netværk der sætter
begrænsningen, nærmere en dårlig implementation i PCA.

(Jeg kan desværre ikke anbefale dig en FTP server, da jeg ikke har det
store kendskab til Windows).

--
Bo Simonsen | http://bo.geekworld.dk
Datamatiker, B.Sc. | bo@geekworld.dk

"The question of whether computers can think is like the question of
whether submarines can swim. "

-- Dijkstra