Anbefaling af trådløs router - Zyxel, 3com~
Fra : Claus Nielsen

Dato : 26-01-07 15:20

Hej NG,

Skulle i går installere en Zyxel P335U trådløs router, men jeg synes godt
nok signalet er svagt.. Er der nogen der kender til en god trådløs router
til under 4.000 som kan sidde i en kælder og virke på 1. sal i et ældre hus.

Ja, ja, jeg ved godt at nogle ville sige at den skal sidde i stue etage, men
det er ikke en mulighed.

God weekend.

Hilsen
Claus

Fra : Kim

Dato : 26-01-07 16:25

On Fri, 26 Jan 2007 15:19:50 +0100, "Claus Nielsen"
<clausn_kartoffel_@mail.dk> wrote:

> [...]
>til under 4.000 som kan sidde i en kælder og virke på 1. sal i et ældre hus.

Spørg i den rette gruppe :

fut : dk.admin.netikette
--
Kim

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 26-01-07 16:32

> [...]

> til under 4.000 som kan sidde i en kælder og virke på 1. sal i et ældre hus.

Læg antennen ned.

Fra : iss

Dato : 26-01-07 18:03

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Læg antennen ned.
Hvorfor? bare fordi jeg gerne vil forstå det
h ib

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 26-01-07 19:56

iss <ibss@galgeFJERNbakkenet.dk> wrote:

> "Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor? bare fordi jeg gerne vil forstå det

Polarisering. Signalet er "størst" i det plan, som antennen skærere
retvinklet (=normalvektor, stikker ud af). Normalt ligger sender og
modtager på samme etage og antennerne står lodret. Men i dit tilfælde
skal signalet sendes mere eller mindre op/nedad

Så det vil muligvis hjælpe at lægge antennen ned, mere eller mindre på
skrå svarende til geometrien på placeringen af dit udstyr.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 26-01-07 18:14

On Fri, 26 Jan 2007 15:19:50 +0100, "Claus Nielsen"
<clausn_kartoffel_@mail.dk> wrote:

>Skulle i går installere en Zyxel P335U trådløs router, men jeg synes godt
>nok signalet er svagt..

Du har sgu' også gjort stort set det værste du kan gøre: Placere en
trådløs router i en dyb kælder, sic !!!

>Ja, ja, jeg ved godt at nogle ville sige at den skal sidde i stue etage, men
>det er ikke en mulighed.

Hvorfor ikke trække et kabel op til første salen og placere den
trådløse router der ?!?!

Om ikke andet kan du trække kablet uden på huset ligesom TDC gør med
telekablerne...

<mlr>

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 26-01-07 19:17

On Fri, 26 Jan 2007 18:14:13 +0100, Michael Rasmussen
<michael@invalid> wrote:

> Du har sgu' også gjort stort set det værste du kan gøre: Placere
> en trådløs router i en dyb kælder, sic !!!

Ja har mit access-point i et hjørne af kælderen, og det dækker fint
stue-etage og 1. sal, inkl. fx badeværelset, hvor der er et botongulv
med el-varme.

-A
--
Hvis bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 26-01-07 19:58

On Fri, 26 Jan 2007 19:16:33 +0100, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

>Ja har mit access-point i et hjørne af kælderen, og det dækker fint
>stue-etage og 1. sal, inkl. fx badeværelset, hvor der er et botongulv
>med el-varme.

Jeg kan da godt finde på at skimme Jyllands Posten eller det nye Alt
om Data på toilettet - Men surfe på den bærbare, som du åbenbart gør,
det har jeg sgu aldrig gjort

<mlr>

Fra : Martin Schultz

Dato : 26-01-07 21:05

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev 2007-01-26:

> Ja har mit access-point i et hjørne af kælderen, og det dækker fint
> stue-etage og 1. sal, inkl. fx badeværelset, hvor der er et botongulv
> med el-varme.
Hvilket mærke er det?

Martin
--
Besøg http://linux.adsltips.dk hvor du finder
guides til linux på dansk.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 26-01-07 21:24

On 26 Jan 2007 20:04:48 GMT, Martin Schultz
<news2005@adsltips.invalid> wrote:

> Hvilket mærke er det?

Det er et Linksys WAP54G, der ellers ikke er specielt følsomt.

-A
--
Hvis bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 26-01-07 21:34

> Ja har mit access-point i et hjørne af kælderen, og det dækker fint
> stue-etage og 1. sal, inkl. fx badeværelset, hvor der er et botongulv
> med el-varme.

Samme her, jeg har også begge mine AP i kælderen, dog har jeg ikke botongulv
på 1.sals badeværelse :)

/Brian

Fra : Claus Nielsen

Dato : 26-01-07 22:30

Hej alle,

Tak for svarerne - nu er det jo så spg. om jeg også skal stille det i
trådløs gruppen ;)

Nå, men det er ikke hos mig selv at routeren står - og kablet er inst. i
kæderen hos en kollege, så derfor er den der.. Jeg må lige prøve at lægge
antenne ned når jeg kommer derhjem igen - det kan jo være det hjælper

Takker for svar

Hilsen
Claus