Portforwarding - åbne port, hvordan?
Fra : Ukendt

Dato : 26-01-07 12:07

Jeg skal have åbnet en port eller to i min router, vistnok til noget
torrent-haløj, eller hvad nu det hedder.

Gider nogen at kaste to sekunders blik på dette screenshot af det sted i
min router, hvor portforwarding defineres og derefter fortælle mig hvad jeg
skal klikke på og skrive?

http://www.towle.dk/routersetup.jpg

Routeren er en Netgear WGR 614 v. 6

Hvordan åbner jeg f.eks. port 9200 og 9400 - trin for trin?
--
Venlig hilsen
Kurt

Fra : Per Korshøj

Dato : 26-01-07 12:17

efter at have googlet lidt, fandt jeg denne side, der måske er lidt "grå" i
kanten vil nogle nok mene

http://www.piratgruppen.org/spip.php?article518

Fra : GK

Dato : 26-01-07 22:36

"Per Korshøj" <per@fjerndetteternevej2.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> http://www.piratgruppen.org/spip.php?article518
>

> "Kurt Hansen" <"kurt-snabel-towle-de-kå"> skrev i en meddelelse

og lige en ting mere glemte det lige i farten ,, i emule skal du lige åbne
de porte i din firewall hvis den er slået til
... der kan emule gøre hvis du trykker på knappen åben disse porte .. og så
kan du teste porte
mvh gk

Fra : GK

Dato : 26-01-07 18:57

> [...]
>
> http://www.towle.dk/routersetup.jpg
>
> Routeren er en Netgear WGR 614 v. 6
>
> Hvordan åbner jeg f.eks. port 9200 og 9400 - trin for trin?

har du fundet ud af det ,, jeg har lige gjort det på min netgear ,,
mvh gk

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-07 19:39

On Fri, 26 Jan 2007 18:57:02 +0100, GK wrote:

> "Kurt Hansen" <"kurt-snabel-towle-de-kå"> skrev i en meddelelse

> har du fundet ud af det ,, jeg har lige gjort det på min netgear ,,
> mvh gk

Nej, jeg gik helt i sort da jeg så, at jeg også skal have fast IP-adresse
og instruktionen i hvordan man gør det, så lidt overvældende ud, synes jeg.
http://www.piratgruppen.org/article.php3?id_article=359

Og så ved jeg absolut intet om porte i en computer. En skrev at han havde
åbnet port 9200 og 9400 (eller måske skal det forståes som " 9200 /til/
9400?) til eMule og på eMules hjælpeside fik denne side mig til at gå kold:
http://emule-project.net/home/perl/help.cgi?l=1&rm=show_topic&topic_id=122

Jeg havde faktisk fundet cyankaliumpillen frem, men hvis du mener at kunne
guide mig (se evt. min "krypterede" mailadresse i headeren), eller bare
forklare det på dansk, tror jeg da min mor bliver glad

Min Netgear kender du og der ud over kører jeg XP og har webspeed 4.096.
--
Venlig hilsen
Kurt

Fra : GK

Dato : 26-01-07 22:33

> [...]
> forklare det på dansk, tror jeg da min mor bliver glad
>
> Min Netgear kender du og der ud over kører jeg XP og har webspeed 4.096.

JA du har adgang til nettet kan jeg se ,,, det er ikke så svært som det
lige ser ud til ,,,

du trykker på "ad costum service " og så kommer port menuen frem der
skriver du et navn i SERVICE NAME
hvis det er emule du vil sætte op så vælger du TCP og skriver i starting
port eks 4662
og ending port eks 4662 og server ip 192.168.1.3 det er din interne
ip ..
og apply .. og det samme med den næste port her vælger du bare UDP
istedet for TCP så køer det
husk at lave om i emule under indstillinger / forbindelser .. i TCP/ UDP
her skriver du i tcp 4662 og udp 4672
og de porte skal du jo have åbnet i din router ,, hvilket du jo lige har
gjort ,, nu skulle det virke
mvh gk

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-07 15:05

On Fri, 26 Jan 2007 22:33:13 +0100, GK wrote:

> [...]
> her skriver du i tcp 4662 og udp 4672
> og de porte skal du jo have åbnet i din router ,, hvilket du jo lige har

Nu har jeg etableret fast IP i min computer, sat routeren op til at åbne
fra 9200 til 9300 og har valgt TCP 9210 og UDP 9280. Disse er også blevet
åbnet i min firewall. En porttest i enule siger OK for TCP, men ikke for
UDP og derfor har jeg fravalgt KAD.

Alligevel går download med hastigheder under 10 kb/s, selv om jeg har en 4
hestes Webspeed.
--
Venlig hilsen
Kurt

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 27-01-07 19:51

Kurt Hansen <"kurt-snabel-towle-de-kå"> skrev:
Sat, 27 Jan 2007 15:04:47 +0100 i dk.edb.netvaerk
>Alligevel går download med hastigheder under 10 kb/s, selv om jeg har en 4
>hestes Webspeed.

Sådan er Emule.
Hvis der er mange kilder til dit download kan det godt gå hurtigere.

Erik Helmer Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-07 22:12

On Sat, 27 Jan 2007 19:51:20 +0100, Erik Helmer Nielsen wrote:

> Kurt Hansen <"kurt-snabel-towle-de-kå"> skrev:
> Sat, 27 Jan 2007 15:04:47 +0100 i dk.edb.netvaerk
>
> Sådan er Emule.
> Hvis der er mange kilder til dit download kan det godt gå hurtigere.

Dét er livet altså for kort til!
--
Venlig hilsen
Kurt

Fra : GK

Dato : 27-01-07 23:00

> [...]
> UDP og derfor har jeg fravalgt KAD.
>
> Alligevel går download med hastigheder under 10 kb/s, selv om jeg har en 4

HEJ igen ,, prøv at sætte porte i emule til tcp 4662 -4662
udp
4672 -4672
alså kun 2 porte åbne ,, hvis du bruger de her porte så brude upd også
virke,, og det samme gør du i din router,,
du skal have begge porte til at virke for ellers får du lavt ID og så kører
det langsomt .. her hjalp det da jeg fik hul igemmen de 2 porte og så kan
jeg suge med 25/30 kb/s

mvh gk

Fra : Ukendt

Dato : 28-01-07 00:39

On Sat, 27 Jan 2007 22:59:49 +0100, GK wrote:

> [...]
> det langsomt .. her hjalp det da jeg fik hul igemmen de 2 porte og så kan

Tak for råd, som jeg vil prøve i morgen. Men at "suge" med 25-30 Kb/s er
ikke noget der ophidser mig. Når jeg henter fra binære nyhedsgrupper,
ligger jeg på over 3.000 Kb/s!
--
Venlig hilsen
Kurt

Fra : GK

Dato : 28-01-07 12:23

> [...]
>
> Tak for råd, som jeg vil prøve i morgen. Men at "suge" med 25-30 Kb/s er
> ikke noget der ophidser mig. Når jeg henter fra binære nyhedsgrupper,

hej det er som vinden blæser hvor meget man kan suge med .. her i dag kunne
jeg køre 300kb/s så det kan også lade sig gøre ,,