FTP Problem
Fra : Søren Pedersen

Dato : 26-01-07 08:41

Jeg har et irreterende problem som jeg håber i kan være med til at løse.

Har opsat en Synology Disk Station DS-106e til min router for at jeg på
arbejdet kan tilgå mine filer der hjemme.
Jeg har sat den op til FTP og tilgår den fint når jeg er på LAN. Det være
sig via Windows XP' s stifinder eller et
lille FTP program.

Jeg kan IKKE tilgå den ude fra, og det er problemet.

Jeg benytter en XyWall 2 Router hvor jeg i første omgang åbnede op for port
3500 og 3499, svarende til port 21 og 20. Men for at
få en lidt større sikkerhed valgte jeg dem.

Jeg har så fundet ud af at der er noget der hedder Aktiv FTP og Passiv FTP,
og har derfor åbnet porte fra 65500 - 66560 i routeren
da de åbenbart bruges i passiv FTP. (fik 65500-66560 fra opsætningen i
DS-106e). Men det virker stadig ikke....

Nedenstående er loggen fra FTP programmet som jeg bruger på arbejdet. Er der
en der ud fra det kan give mig en ide om hvad der
går galt.

Hilsen
Søren

BizHat.com FTP Client

Online Support Forums http://forums.bizhat.com

WinSock 2.0

Connecting to 80.112.222.22

Connected to 80.112.222.22 Port 3500

220 Disk Station FTP server at NASServer ready.

USER Testbruger

331 Password required for Logenet.

PASS (hidden)

230 User Testbruger logged in.

SYST

215 UNIX Type: L8

REST 100

350 Restarting at 100. Send STORE or RETRIEVE to initiate transfer.

REST 0

350 Restarting at 0. Send STORE or RETRIEVE to initiate transfer.

PWD

257 "/" is current directory.

TYPE A

200 Type set to A.

PASV

227 Entering Passive Mode (192,168,1,100,218,242)

Data Socket Error: Connection timed out

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 26-01-07 12:53

On Fri, 26 Jan 2007 08:41:26 +0100, "Søren Pedersen"
<soeren.k.p@ofir.dk> wrote:

> [...]
>Jeg har sat den op til FTP og tilgår den fint når jeg er på LAN. Det være
>sig via Windows XP' s stifinder eller et

Kan du via LAN tilgå den i Passive Mode? - se nedenfor.

[klip]

> [...]
>
>200 Type set to A.
>
>PASV
>
>227 Entering Passive Mode (192,168,1,100,218,242)

Her skiftes til Passive Mode - derfor det tidligere spørgsmål vedr.
tilgang via LAN.

>Data Socket Error: Connection timed out

Min ZOLID-boks fra Aldi er koblet op mod internettet på tilsvarende
måde som din Synology (via en LinkSys-router med port 21 forwarded til
boksen).
Hvis jeg i FTP-programmet (FileZilla) vælger Passive Mode, vil min
ZOLID-boks ikke svare.
Vælger jeg derimod Active Mode, fungerer FTP-kommunikationen perfekt.

Kan dit problem skyldes noget lignende?
--
Venlig hilsen
Gert