Kan ikke logge ind på router, remote ?
Fra : Kim Nilsen

Dato : 26-01-07 01:29

Hej
Min gamle farfar har købt den der forbrugsbetalte ADSL linie fra TDC som
de reklamerer med til kr.9 pr måned
Jeg har sendt ham en router som jeg har sat op til remote login på port
8080, men jeg kan ikke logge ind på hans WAN IP ?
Hans WAN IP er det som oplyses på diverse websites som tester besøgendes
IP mv. og det oplyser han så i telefonen til mig. Men ingen reaktion på
hverken ping eller login. Kan det have noget med linien/produktet hos
TDC at gøre ? Kan det være filtreret ned til ubrugelighed ?

Mvh Kim

Fra : Søren Pedersen

Dato : 26-01-07 11:01

"Kim Nilsen" <.@.> skrev i en meddelelse news:epbi5r$f7q$1@aioe.org...
> [...]
> hverken ping eller login. Kan det have noget med linien/produktet hos TDC
> at gøre ? Kan det være filtreret ned til ubrugelighed ?

Nu ved jeg ikke hvad det er for en router du har, men i min skal jeg både
åbne for porten
i SUA opsætningen (port forvarding) og under firewall opsætningen. Det
virker som du beskriver
hvis man har glemt en af de 2 ting.

Skriver du hans IP såleden http:\\80.123.123.123:8080 når du prøver at tilgå
routeren?

Søren

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-02-07 06:10

> Jeg har sendt ham en router som jeg har sat op til remote login på
> port 8080, men jeg kan ikke logge ind på hans WAN IP ?

Brug en anden port, gerne langt oppe i 40K.

Jeg synes ikke, at der er nogen grund til ligefrem at gøre det nemmere for
diverse hackere og fjolser at finde en router.

Claus

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 05-02-07 07:08

On Mon, 5 Feb 2007 06:10:20 +0100, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

> Brug en anden port, gerne langt oppe i 40K.
>
> Jeg synes ikke, at der er nogen grund til ligefrem at gøre det
> nemmere for diverse hackere og fjolser at finde en router.

Hvad får dig til at tro, at en port med et 40+ nummer ikke bliver
scannet?

-A
--
Hvis bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert

Fra : Claus Tersgov

Dato : 06-02-07 00:45

> Hvad får dig til at tro, at en port med et 40+ nummer ikke bliver
> scannet?

Det ved jeg udmærket, men det er ikke det, jeg tænker på.

Mange skriver her i grupperne og på websider om deres router, og alle der
har en router magen til ved, hvordan en sådan kan fjernstyres fra WANsiden.
Fravælger man de sædvanlige porte, så har man allerede på forhånd udelukket
en del pillefingre, som ikke skanner, men som har deres viden andet sted fra
og som måske bare lige skulle prøve, om der måske var hul igennem på
ipadressen.

Claus