program til styring af anden pc
Fra : martin nielsen

Dato : 25-01-07 16:01

jeg har før hørt om et program hvor man har mulighed for at styre en anden
computer igennem dette pogram...

hvad hedder dette ? og helst freeware...

det jeg ønsker er :

jeg har en bærbar og en stationær pc.jeg vil gerne kunne styre min
stationære igennem mib bærbare..altså ikke kun fildeling,men også kunne
f.eks slukke min stationære pc gennem min bærbare,så jeg er fri for at
skulle have keyboard og mus,samt selvfølgelig en skærm tilsluttet min
stationære...

hvad hedder et sådan program ?

Martin

Fra : Nicolai L

Dato : 25-01-07 16:18

"martin nielsen" <hejmeddig@jeghedder.Kaj> skrev i en meddelelse

> hvad hedder et sådan program ?

Tja, hvilket OS bruger du? SSH fungerer fint hos mig og så sammen med SCP.
Begge dele fås til både linux og windows, men giver dig ikke GUI. Ellers
skal du kigge på tightvnc eller evt. RD til windows.

Men fortæl lige hvilket OS og om du ønsker GUI. Jeg forventer at sikkerhed
er prioriteret.

> Martin

Nicolai

Fra : Mogens

Dato : 25-01-07 16:44

martin nielsen wrote:
> [...]
> f.eks slukke min stationære pc gennem min bærbare,så jeg er fri for at
> skulle have keyboard og mus,samt selvfølgelig en skærm tilsluttet min

Remote desktop i Windows Xp (kræver fast ip-adresse), eller den gratis
version af www.logmein.com (virker også med dynamisk ip)

Fra : martin nielsen

Dato : 25-01-07 21:02

> Remote desktop i Windows Xp (kræver fast ip-adresse), eller den gratis
> version af www.logmein.com (virker også med dynamisk ip)

jeg bruger xp pack 2.... og hvad er gui ?

Martin

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 25-01-07 21:14

martin nielsen skrev:
> jeg bruger xp pack 2.... og hvad er gui ?

Grafisk User Interface

/A

Fra : Max

Dato : 25-01-07 21:21

Hej Mogens

> Remote desktop i Windows Xp (kræver fast ip-adresse), eller den gratis
> version af www.logmein.com (virker også med dynamisk ip)

Det kræver vel også en XP Pro ?

--
Mvh Max

Fra : Mogens

Dato : 25-01-07 22:04

Max wrote:
> Hej Mogens

> Det kræver vel også en XP Pro ?

Ikke sidstnævnte.

Fra : Max

Dato : 25-01-07 21:20

Hej martin

> hvad hedder et sådan program ?

Prøv at kikke på RealVNC

http://www.realvnc.com/

--
Mvh Max

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 25-01-07 23:54

martin nielsen <hejmeddig@jeghedder.Kaj> wrote:

> jeg har før hørt om et program hvor man har mulighed for at styre en anden
> computer igennem dette pogram...
>
> hvad hedder dette ? og helst freeware...

Netmeeting, version 3 eller senere. Gratis fra Microsoft.

> [...]
> f.eks slukke min stationære pc gennem min bærbare,så jeg er fri for at
> skulle have keyboard og mus,samt selvfølgelig en skærm tilsluttet min

Netmeeting.

Bruger det selv, til at styre en Windows 95 boks hvor skærm, tastatur og
musen er fjernet. Kun strøm og ethernet forbindelse.

Fra : Morten L.Pedersen

Dato : 29-01-07 12:26

On Jan 25, 4:01 pm, "martin nielsen" <hejmed...@jeghedder.Kaj> wrote:
> jeg har før hørt om et program hvor man har mulighed for at styre en anden
> computer igennem dette pogram...
>
> hvad hedder dette ? og helst freeware...

Jeg har rigtig god erfaring med www.logmein.com

Fungerer over internettet og kan således bruges fra en vilkårlig pc
med netadgang og ikke bare i et lokalnetværk.

Kræver installation af en active x på de maskiner, der skal kunne
styres.