Switch / Router.
Fra : Kofoed Svendsen

Dato : 25-01-07 22:35

For at koble ca 5-6 pcér + x-box + Netradiostreamer + netværksdrev....
til nettet, hvad foretrækkes så?
Hvad er forskellen?

Takker på forhånd.

Kofoed Svendsen.

Fra : Nicolai

Dato : 25-01-07 13:44

"Kofoed Svendsen" <Kofoed-Svendsen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> For at koble ca 5-6 pcér + x-box + Netradiostreamer +
> netværksdrev.... til nettet, hvad foretrækkes så?
> Hvad er forskellen?

En 16 ports switch efter din router.

> Takker på forhånd.
>
> Kofoed Svendsen.

Nicolai

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 25-01-07 18:00

Kofoed Svendsen skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> For at koble ca 5-6 pcér + x-box + Netradiostreamer +
> netværksdrev.... til nettet, hvad foretrækkes så?
> Hvad er forskellen?

En switch vil kræve at du har en IP adresse til hver enhed fra
din udbyder.

Så det "rigtige" vil være en router - men routere har sjældent
over 4 porte, så du skal nok også have en switch.

Forskellen er lidt forenklet, at en switch "bare" et er
fordelerstik, hvor du kan koble mange enheder til et stik - men
det kræver som nævnt, at du nok IP adresser til alle enheder, når
de skal på internettet.

Routeren derimod kan nøjes med en IP-adresse fra din udbyder -
men kan så give dig alle de interne IP adresser, som du har brug
for (der er selvfølgelig en grænse, men med de enheder, du
vævner, så er der ingen problemer)

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Klaus

Dato : 25-01-07 20:34

En trådløs router har normalt 4 stik bagpå.
Så hvis computerene har trådløs netkort så behøver man ikke switch,

Fra : Nicolai L

Dato : 28-01-07 17:02

"Klaus" <nejtak@spam> skrev i en meddelelse

> En trådløs router har normalt 4 stik bagpå.
> Så hvis computerene har trådløs netkort så behøver man ikke switch,

Det er jo også hvad Jan skriver. I øvrigt, så er de 4 stik tilsvarende en
switch som så bare er indbygget i routeren.

Nicolai

Fra : Nicolai L

Dato : 28-01-07 17:03

> En switch vil kræve at du har en IP adresse til hver enhed fra din
> udbyder.

> Så det "rigtige" vil være en router - men routere har sjældent over 4
> porte, så du skal nok også have en switch.

Ja, i mit svar gik jeg dog udfra at den side af sagen var afklaret, men
rigtigt.

Nicolai