Hjemmearbejdsplads ?
Fra : gc

Dato : 25-01-07 11:03

Hej

Jeg vil gerne have lavet det således at jeg og vores 2 andre medarbejdere
med medarbejderbredbånd, kan koble sig

på vores lokalnetværk hjemmefra og således arbejde direkte i en mappe på
serveren (Windows 2003), som

om de var på deres arbejdsplads.

Jeg kan forstå at VPN er metoden, men hvad skal vi ellers bruge.?

Virksomheder har i forevejen en standard TDC router (Efficient SE5880) , der
kun kan ændres af TDC, den skal vel ud.

Jeg kunne forestille mig en Zywall 5 på virksomheden.

Andre foreslag, gerne billigere men den skal kunne det der skal til?

Og hvad med derhjemme, vi har alle en TOPCOM trådløs router og der er andre
computere i hjemmene der skal på nettet
ligesom hjemmearbejdscomputeren også skal kunne virke på nettet som normalt
(også hvis firmaserveren skulle være nede).

Vil det ikke være det nemmeste at bruge software VPN clienter, og er det
ikke sikkert nok.?

Min kone arbejder i et stort firma med egen bærbare hjemmearbejdsplads, og
hun kobler sig på deres lokalnet hjemmefra
via en software VPN client gennem vores TOPCOM trådløs router. Jeg kan ikke
forestille mig at de går på kompromis med sikkerheden.

Jeg ved lidt om alm. netværk og opsætning af trådløs osv. men er lidt grøn
mht advanceret netopsætning.

Nogen forslag til hvordan jeg griber det an.

eller måske nogle links til sider der beskriber hvordan man gør, gerne
danske.

På forhånd tak

/Gert