Forbindelse til DSL modemet ?
Fra : Total-Rex

Dato : 24-01-07 23:08

Hej
Kan man forbinde en PC + en NAT router direkte til speedstream4100 DSL
modemet, således at en PC kører på NAT reouteren og en anden PC kører
direkte på nettet med ISP-erens IP, subnet og DNS sat på netkortet, altså
helt uden nogen form for netsikkerhed på en PC.

Jeg kan selvfølgelig skifte kablet i DSL modemet manuelt, men er der
mulighed for en permanent løsning, evt via noget DMZ i routeren ?
Og hvis man bruger DMZ i routeren, så SKAL man vel benytte dens DHCP
server, for at kunne forwarde en DMS zone til f.eks 192.168.1.2, ikke ?
Problemet bliver så at nogle routere blokerer for DNS hvis DHCP i routeren
benyttes og DNS sættes på netkortet.

///

Fra : KsNa

Dato : 25-01-07 16:42

"Total-Rex" <.@.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> direkte på nettet med ISP-erens IP, subnet og DNS sat på netkortet, altså
> helt uden nogen form for netsikkerhed på en PC.

Hvis du har 2 IP-adr. (det mest alm. hos TDC) kan du sætte en switch til
modemet og derved dele forbindelsen.

Mvh
Kim