Brug af FTP
Fra : Mikkel

Dato : 24-01-07 17:41

Hej,

En af mine venner har købt en NAS server, også kaldet en netværks harddisk.
Når jeg prøver at tilgå den
via FTP (i Internet Explorer 7.0 og FireFox) så får jeg godt nok en side op
hvor jeg kan se de filer der er i
den folder jeg har adgang til, men højreklikker jeg på dem, er Copy, og sæt
ind, i grådt. De fremstår som en
form for genveje.

Bruger jeg et rigtigt FTP program er der ingen problemer, så kan jeg lægge
en fil ind og kopierer som jeg
ønsker.

Ovenstående problem har han også selv på sin egen maskine, men på en ældre
maskine som han har på
netværket med IE6 der fungerer det fint.

Er der nogle her der ved hvad det er der driller...

Hilsen
Mikkel

Fra : Mikael Schøler

Dato : 24-01-07 19:10

Mikkel wrote:
> [...]
> maskine som han har på
> netværket med IE6 der fungerer det fint.
>
> Er der nogle her der ved hvad det er der driller...

Ingen ide umiddelbart men hvorfor bruge en browser når et ftp program nu
engang er bedst?

Fra : Jens G

Dato : 24-01-07 19:34

On Wed, 24 Jan 2007 17:41:22 +0100, "Mikkel" <MikkelM@mail.dk> wrote:

> [...]
>hvor jeg kan se de filer der er i
>den folder jeg har adgang til, men højreklikker jeg på dem, er Copy, og sæt

I IE7 kan man i menuen Side vælge at åbne FTP-stedet i IE.
Det tog også mig et godt stykke tid at finde ud af det, da jeg en dag
fik brug for FTP fra en computer uden andet FTP program installeret.

--
Jens G
Jeg har IP telefoni hos http://www.everlove.dk