Broadcast ?
Fra : Guru

Dato : 24-01-07 10:19

Skal man blokere (i firewall) for at ens PC sender broadcast til
224.0.0.xxx ?
Sendes de ud på WAN'et eller bliver de kun på LAN når man sidder bag en
NAT router ?
Og er der ikke noget med at ISP-en blokerer for broadcast i 224.0.0.xxx
området ?

Nogen der gider forklare om de udgør en sikkerhedsrisiko, når man ikke
vil scannes på WAN'et ?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 24-01-07 11:10

On Wed, 24 Jan 2007 10:19:20 +0100, Guru <.@.> wrote:

> Skal man blokere (i firewall) for at ens PC sender broadcast til
> 224.0.0.xxx ?

Nej, for 224.0.0.0/24 er link-lokale, så ingen router vil sende det
videre.

I øvrigt er det multicast, ikke broadcast.

> Nogen der gider forklare om de udgør en sikkerhedsrisiko, når man
> ikke vil scannes på WAN'et ?

De gør det ikke.

-A
--
Hvis bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert

Fra : Guru

Dato : 24-01-07 13:14

Asbjorn Hojmark wrote:

> I øvrigt er det multicast, ikke broadcast.

Ok men firewall'en kaldte det broadcast.

Er broadcastadressen altid den adresse som ligger et nummer under sin
public IP ?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 24-01-07 20:39

On Wed, 24 Jan 2007 13:14:24 +0100, Guru <.@.> wrote:

> Er broadcastadressen altid den adresse som ligger et nummer under
> sin public IP ?

Nej, broadcast-adressen er altid den sidste adresse i subnettet (med
ganske få undtagelser)

-A