Win98 og WPA ?
Fra : Klaus

Dato : 23-01-07 20:13

Jeg har en ældre maskine med win98. Under kryptering kan jeg angive open
eller shared key (WEP er ikke nævnt). Forbindelsen virker dog når jeg sætter
WEP på routeren og indtaster nøglen på computeren.

Derimod kan jeg ikke få WPA til at virke. Er det netkortet eller Win98 der
sætter begrænsningen ?

Fra : Ole C

Dato : 23-01-07 21:18

Klaus skrev blandt andet:

> [...]
> når jeg sætter WEP på routeren og indtaster nøglen på computeren.
>
> Derimod kan jeg ikke få WPA til at virke. Er det netkortet eller

Det er i hvert fald ikke Win98.

--
vh Ole C.
Jeg beskytter mig mod alle meddelelser

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 23-01-07 21:45

On Tue, 23 Jan 2007 20:12:36 +0100, "Klaus" <nejtak@spam> wrote:

> Derimod kan jeg ikke få WPA til at virke. Er det netkortet eller
> Win98 der sætter begrænsningen ?

Både operativsystem, drivere og netkort skal understøtte WPA.

Windows 98 selv har ingen WPA 'supplicant' (som en WPA-klient hedder),
så sætter man et netkort med WPA-support i maskinen og installerer den
korrekte driver, så virker det stadig ikke.

Det har nogle leverandører løst ved at levere en W98-supplicant sammen
med deres netkort, og så virker det alligevel, men det er langtfra
alle leverandører der gider levere noget (eller noget ordentligt) til
et operativsystem, som selv producenten af operativsystemet ikke gider
supportere længere.

Der var før to udbredte produkter af den slags, nemlig AEGIS fra
Meetinghouse (der i dag er Cisco SSC) og Odyssey fra Funk (der i dag
er Juniper OAC). Det burde løses problemet, men vil formentlig koste
mere end et andet netkort, der har det inkluderet.

-A

Fra : Klaus

Dato : 23-01-07 23:29

Det er altså ikke nok at et nyt netkort har driver til WIn98, det skal også
have W98-supplicant.
Jeg må søge efter noget.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 23-01-07 22:45

"Klaus" <nejtak@spam> wrote:

> [...]
> WEP på routeren og indtaster nøglen på computeren.
>
> Derimod kan jeg ikke få WPA til at virke. Er det netkortet eller Win98 der

Hvad er det for et kort?

Fra : Ole C

Dato : 23-01-07 23:42

Klaus skrev blandt andet:

> [...]
> når jeg sætter WEP på routeren og indtaster nøglen på computeren.
>
> Derimod kan jeg ikke få WPA til at virke. Er det netkortet eller

OK - min hukommelse svigter åbenbart. Men jeg ved da at jeg har kørt med WPA
på en Windows98 SE, men må så have haft installeret noget ekstra.