port forward og linksys
Fra : Henrik Gemal

Dato : 23-01-07 17:54

Jeg har en LinkStation, som er en extern harddisk med FTP server
indbygget. FTP serveren kører på port 21 og det kan ikke ændres.

Jeg har desuden en Linksys WRT54G router

For sikkerhedens skyld vil jeg gerne kører min server på en anden port
end 21. Kan det lade sig gøre?

Jeg tænkte om man kunne, på en eller anden måde, forwarde al trafik til
fx port 90021 til min interne FTP server på port 21?

Jeg har prøvet men ikke lige kunne finde ud af hvordan man gør.

Jeg regner med at man først skal port forwarde al trafik til port 40021
til IP på den interne FTP server. Det kan jeg godt finde ud af. Men hvad
gør jeg så?
Nu sender den jo bare trafik til port 40021 videre til port 40021 på min
interne IP og det virker jo ikke.

Kan man det jeg vil?

Fra : Henrik Andreasen

Dato : 23-01-07 19:58

"Henrik Gemal" <spam@gemal.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> gør jeg så?
> Nu sender den jo bare trafik til port 40021 videre til port 40021 på min

Ja, det kan man skam godt.

Du vælger bare at bruge port 40021, på routerens yderside, og port 21 på
dens inderside.

Har ikke en WRT54G ved hånden p.t., men mener at huske, at det i routeren

--
Henrik

Fra : Henrik Gemal

Dato : 23-01-07 21:51

Henrik Andreasen wrote:
> [...]
> dens inderside.
>

> Har ikke en WRT54G ved hånden p.t., men mener at huske, at det i routeren

hmmm det kan jeg ikke finde. damn!

Fra : Henrik Andreasen

Dato : 23-01-07 22:37

"Henrik Gemal" <spam@gemal.dk> skrev i en meddelelse

<snip>

> hmmm det kan jeg ikke finde. damn!

Ifølge manualen (til v1.1) side 41, skal du give NAT entry'en et navn,
indtaste den interne port, vælge om trafikken kommer som TCP eller UPnP (her
skal du vælge TCP), indtaste den eksterne port, og indtaste det sidste tal i
maskinens IP.

Ifølge billedet i ovennævnte manual, på side 39, kan du, hvis du vil det,
bruge den NAT entry, som allerede er "oprettet", ved bare at ændre den
eksterne port, og angive IPen, som der skal have de data der kommer ind på
porten.

Henrik

Fra : Morten Christensen

Dato : 23-01-07 22:12

Henrik Gemal skrev den 23-01-2007 17:54:
> [...]
> gør jeg så?
> Nu sender den jo bare trafik til port 40021 videre til port 40021 på min

Ved det ikke, men jeg bruger dd-wrt og på den firmware blev det muligt
at widerestille til en anden port i ver. 23, mens faciliteten ikke var
med i ver. 22.

--
Morten Christensen