IP Wi-Fi Internet Kamera
Fra : Lasse

Dato : 20-01-07 20:01

Hey gruppe....

Jeg vil gerne lave et "alarm" overvågning system til mit hus.....

Det primære er at optage hvad der foregår i hytten, hvis nogen bryder ind !!
Til dette formål har jeg udset mig dette Wifi internett kamera .

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=190071570175&ssPageName=ADME:L:DBS:DE:11

Det skal tilsluttes min Router, så kan man "streame" billeder via anden PC
der måtte være på nettet,
eller optage til egen PC hvis den er tændt !!
Men jeg vil helst undgå at der skulle værre en PC tændt hele døgnet for at
optage...
Jeg har en netværks HD kørende gemt godt af vejen til alle min data....
Kan man lagre billeder fra kameraet direkte til den uden at PC køre ??

Eller er der en smartere/ nemmere måde at gøre det på ??

Foreslag / ideer ønskes........

Mvh.
Lasse

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 20-01-07 20:07

"Lasse" <joerlund@hotmail.com> crashed Echelon writing

> [...]
> PC køre ??
>
> Eller er der en smartere/ nemmere måde at gøre det på ??

http://www.axis.com/products/cam_210a/index.htm

Indbygget motion detection, og svjh kan billederne så streames fra egen
webserver, ftp'es, mailes osv.

--
Bjarke Andersen

Fra : Kasper

Dato : 20-01-07 20:17

"Lasse" <joerlund@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Kan man lagre billeder fra kameraet direkte til den uden at PC køre ??
>
> Eller er der en smartere/ nemmere måde at gøre det på ??

Hej

Det kamara fås på edbpriser til 1K også...

Mener bestemt det kan sende still billeder til en mail også... og som om
Gmail ikke er smart til det

Kasper

Fra : Lasse

Dato : 20-01-07 20:26

Tak for hurtige svar.....

Hvis billederne skal mailes, så kræver det jo også min PC er tændt !!
Ik...??

Mvh.
Lasse

Fra : Kasper

Dato : 20-01-07 22:37

> Tak for hurtige svar.....
>
> Hvis billederne skal mailes, så kræver det jo også min PC er tændt !!
> Ik...??

Nix...

Mener bestemt du kan sætte kamaret op til at maile selv:
http://www.e-tech.dk/shop/default.asp?setlng=26&productid=83%2B7711EU

Har selv tænkt på at købe et.. bla også til tyveri beskyttelse men også til
at se efter vores ½årige hundehvalp...

MEn konen mener vi skal have en tørretumbler...

Kasper

Fra : Gert Krabsen

Dato : 20-01-07 22:49

Kasper wrote:
> "Lasse" <joerlund@hotmail.com> wrote in message
>
> Har selv tænkt på at købe et.. bla også til tyveri beskyttelse men også til
> at se efter vores ½årige hundehvalp...
>
> Men konen mener vi skal have en tørretumbler...

Og hvis I så putter hundehvalpen ind i tørretumbleren, så ved I jo osse
hvor I har den. )

Fra : Martin Schultz

Dato : 21-01-07 11:11

Lasse <joerlund@hotmail.com> skrev 2007-01-20:
> [...]
> Jeg har en netværks HD kørende gemt godt af vejen til alle min data....
> Kan man lagre billeder fra kameraet direkte til den uden at PC køre ??

Er deer ikke en ret stor chance for at tyven løber med den slags udstyr?

Martin
--
Besøg http://linux.adsltips.dk hvor du finder
guides til linux på dansk.

Fra : J.K.Arning

Dato : 21-01-07 11:36

On 21 Jan 2007 10:10:39 GMT, Martin Schultz wrote:

> Er deer ikke en ret stor chance for at tyven løber med den slags udstyr?

Jo og det må helt klart være det bedste argument for ikke at sikre sig.

--
:: J.K.Arning :: 21-01-2007 11:35:00 :: http://arning.dk ::

Fra : Martin Schultz

Dato : 21-01-07 13:36

J.K.Arning <spam@arning.dk> skrev 2007-01-21:

> Jo og det må helt klart være det bedste argument for ikke at sikre sig.

Eller vælge udstyr der giver en reel sikkerhed, som en rigtig alarm.

Martin

Fra : Henning Wangerin

Dato : 21-01-07 18:14

On Sun, 21 Jan 2007 12:36:04 +0000, Martin Schultz wrote:

> Eller vælge udstyr der giver en reel sikkerhed, som en rigtig alarm.

Hcvordan skulle en "rigtig" alarm sikre at de ikke løber med udstyret?

Hvor stor tror du sandsynligheden for at de tilkaldte vagter er så hurtigt
på pletten at de kan fange tyven på fersk gerning?

Kameraet er vel lige så meget til for at sikre nogle beviser _hvis_ det
skulle ske.

--
MVH
Henning Wangerin / oz1lln

Fra : Martin Schultz

Dato : 22-01-07 10:29

Henning Wangerin <news_via_pan+041124@hpc.dk> skrev 2007-01-21:

> [...]
> på pletten at de kan fange tyven på fersk gerning?
>
> Kameraet er vel lige så meget til for at sikre nogle beviser _hvis_ det

Mit svar var baseret på at at jeg læste det som kameraet ville gemme
billederne på mandens PC eller andet kontorudstyr, som tyvene sikkert
ville stjæle.

Der er dog statistisk mindre chance for indbrud hvis man har alarm så en
rigtig alarm giver en effekt.

Martin

Fra : Henning Wangerin

Dato : 22-01-07 17:01

On Mon, 22 Jan 2007 09:28:39 +0000, Martin Schultz wrote:

> Mit svar var baseret på at at jeg læste det som kameraet ville gemme
> billederne på mandens PC eller andet kontorudstyr, som tyvene sikkert
> ville stjæle.

Det er jeg nok klar over. Jeg belyste blot en anden vinkel på problemet.

> Der er dog statistisk mindre chance for indbrud hvis man har alarm så en
> rigtig alarm giver en effekt.

Spørgsmålet er bare om den holder i realiteten. I tæt bebyggelse kan en
håndfuld kraftige lamper med pir ha samme effekt.

Ude på landet, tvivler jeg på at det har den store effekt at der er
masser af lys eller en sirene der larmer.

Ok er der nogen hjemme er der en chance for at vække beboerne, men et
forladt hus med en alarm hvor det måske tager en halv time inden en vagt
er på stedet?

Nej.

Der skal der andre midler i brug.

--
MVH
Henning Wangerin / oz1lln

Fra : Martin Schultz

Dato : 23-01-07 13:40

Henning Wangerin <news_via_pan+041124@hpc.dk> skrev 2007-01-22:
> Der skal der andre midler i brug.

Hvilke? Kameraet afskrækker ikke tyvene, det kan alarmen måske.
Medmindre kameraet er overvåget 24/7 ser jeg det ikke som den store
sikkerheds fordel.

Jeg kender til et indbrud et et firma jeg arbejdede hvor der var
indbrud. Tyvene blev optaget og man kunne se deres ansigter, alligevel
fandt politiet ikke tyvene.

Martin

Fra : Kasper

Dato : 21-01-07 13:12

"Martin Schultz" <news2005@adsltips.invalid> wrote in message

> Er deer ikke en ret stor chance for at tyven løber med den slags udstyr?

Joe, men så har kamaret sendt billederne til en mail server et sted ved en
udbyder.... ex.vis gmail

Kasper

Fra : Martin Schultz

Dato : 21-01-07 14:04

Kasper <kasper@kasper.kasper> skrev 2007-01-21:

> "Martin Schultz" <news2005@adsltips.invalid> wrote in message

> Joe, men så har kamaret sendt billederne til en mail server et sted ved en
> udbyder.... ex.vis gmail
Nej, for det skulle jo virke nå pcen ikke var tændt og han ville der have den til at
gemme det på en NAS boks.

Martin

Fra : Kasper

Dato : 21-01-07 17:12

> Nej, for det skulle jo virke nå pcen ikke var tændt og han ville der have
> den til at
> gemme det på en NAS boks.

Jeg er forholdsvis rimelig meget sikker på der er, er det ikke SMTP direkte
i kamaraet, således det selv kan sende mail til en mail server...
Derud over kunne man også gemme det på NAS, som selvfølgelig ikke er så
sikkert hvis de stjæler den!

Kasper

Fra : Lasse

Dato : 21-01-07 17:40

Ja rigtig gættet...

Den skal gemme optagelserne på min NAS server...

Og nu regner jeg ikke mig selv for at være så tåbelige at stille min NAS
server direkte på køkken bordet !!!
Som i en anden tag selv butik !!!!
Heller ikke kameraet bliver synligt !!!!

Den er selvfølgelig gemt godt af vejen netop af samme grund !!
Og så må de såmænd gerne løbe med min PC idet den ikke indeholder noget
"følsomt" data.

Der er kun et ubesvaret spørgsmål... Kan kameraet selv sende en E-Mail.. ??

Mvh. Lazy

Fra : Kasper

Dato : 21-01-07 17:42

> Der er kun et ubesvaret spørgsmål... Kan kameraet selv sende en E-Mail..
> ??

Fra linket jeg postede tidligere:

Many Valuable Internet service: Email, FTP, PPPoE, Dynamic DNS, NTP service,
User Management,
and Image quality Control

Jeg kan ikke se ideen i man kan sende kamaraet en mail, så det må jo være
omvendt !

Kasper

Fra : Henning Wangerin

Dato : 21-01-07 18:11

On Sun, 21 Jan 2007 17:39:36 +0100, Lasse wrote:

> Der er kun et ubesvaret spørgsmål... Kan kameraet selv sende en E-Mail..
> ??

Jeg kennder ikke dit kamera, men mit kan gøre det.

--
MVH
Henning Wangerin / oz1lln

Fra : Henning Wangerin

Dato : 21-01-07 18:10

On Sun, 21 Jan 2007 17:11:57 +0100, Kasper wrote:

> [...]
> direkte i kamaraet, således det selv kan sende mail til en mail server...
> Derud over kunne man også gemme det på NAS, som selvfølgelig ikke er så

Det er da ikke noget problem. Det er bare at gemme den så godt at man ikke
bare kan tage den ned fra hylden i kontoret.

Sådan en ting fylder jo ikke nødvendigvis det store og kan sagtens gemmes
langt væk. En af mine egne servere har jeg ikke set i ca 1½ år - og det
ville tage mig mindst en halv time at få fysisk kontakt med den.

Gør det samme og den bliver ret svær at stjæle.

--
MVH
Henning Wangerin / oz1lln

Fra : Lasse

Dato : 21-01-07 18:24

Jeg siger endnu engang rigtig mange tak for de fine svar......

Og vupti... mens i læser dette indlæg er kameraet bestilt !!

Mvh.

Lasse
Danmark !!

Fra : Kasper

Dato : 21-01-07 18:53

> Jeg siger endnu engang rigtig mange tak for de fine svar......
>
> Og vupti... mens i læser dette indlæg er kameraet bestilt !!

Hej

Du må lige komme med et Review af det... evt et link så vi kan se det
runtime... :)

Kasper

Fra : Lasse

Dato : 09-02-07 21:54

Hej igen...

Så er jeg tilbage fra ferie og har haft lidt tid til at sætte mit nye kamera
op !

Det køre fint kablet, men så snart jeg slukker & fjerner net-stikket. Vil
den ikke starte
som trådløs... Æv æv..... ( Det må kunne løses )

Eller køre det fint, og sender en mail med billed, selvom min PC er
slukket.. ( perfekt )
Næste step er at få dn til at smidde billederne op på min server... ( Det
kommer )
Alting tager tid.... Specielt når man ikk er den store PC nørd !!!

Hilsen Lasse