:ZOLID hddbox med landrive
Fra : Peter

Dato : 19-01-07 19:10

Hej
Jeg har fået en HDDbox i ALDI. Der er fin adgang til HDD'n gennem USB2; men
fidusen var, at boxen skulle kunne sættes på hjemmenetværket.
Kontroldioderne bag på boxen lyser da også fint op, når netkablet sættes i.
Konfiguration af landrive'n skulle herefter foregå ved direkte
netkabelforbindelse til PC'n og via webbrowser og http://Storage
adressefeltet ... vupti skulle der åbne sig et loginvindue; MEN "vupti"
udebliver, der sker ikke en hylende (ud over en melding om ingenadgang). Har
også prøvet at skrive IPadr direkte i adressefeltet ... fortsat ingen
"vupti".
Hjælp og tip ønskes.
mvh
Peter

Fra : Kasper

Dato : 19-01-07 20:10

"Peter" <pji@mail.dk> wrote in message
> [...]
> Har også prøvet at skrive IPadr direkte i adressefeltet ... fortsat ingen

Har du sørget for at give computeren en IP adresse i samme segment som
hdd'en sidder i ?

Det er jo formentlig ikke ligesom en router der sender en DCHP IP adresse
til computeren...

Så der må stå hvad ip adresse den har, giv pc'en den samme ip adresse +1...
og så tror jeg du kører

Ved egentlig ikke om du skal have krydsetkabel, men tror at PHY'en er så
inteligent den selv kan detektere det

Kasper

Fra : Lasse

Dato : 21-01-07 17:47

Køre du med Router ??

Jeg samme opstilling her..... Og jeg må sige det køre fint...
Købte min på Ebay sidste år med 250 GB HD for 1200 kr..
I dag koster kabinettet ca. 400 kr på Ebay..
http://cgi.ebay.de/Lanserver-Lan-Drive-NAS-externe-Festplatte-Gehaeuse-3-5_W0QQitemZ150080290231QQihZ005QQcategoryZ167QQrdZ1QQcmdZViewItem

Fra : Per Korshøj

Dato : 22-01-07 12:34

Prøv at se her
http://www.unisupport.net/downloads/guides/landrive/landrive.html

Fra : Peter

Dato : 24-01-07 21:19

Hej og tak
Jeg har prøvet ALT.
Først da jeg byttede boxen, kunne jeg opleve VUPTI.
Personalet i Aldi skal have ros for uden vrøvl at bytte.
mvh
Peter