Dedicated server virker ikke (Cybercity)
Fra : N´far \( 8600 \)

Dato : 18-01-07 20:50

Jeg har herhjemme en dedicated server til noget bilrace kørende uden
problemer ( TDC). Men for lav upload hastighed...

Prøvede at installere denne lille software pakke ved 2 PC´er hos en
Cybercity kunde ( venner ) pga. deres bedre upload-hastighed.

Men det virker ikke. Ikke med uden router/ uden firewall/ uden antivirus
prg..

Har åbnet port 63392 insim 29999. ZyXel dimsen blev nulstillet af CC op til
flere gange, Port-forwarding support koster 100.-i timer, får jeg at
vide.....

Ingen traffik. Jeg overvåger med netlimiter 2 monitor.

Ind i selve spillet ( med grafik ) kan man også oprette sin egen session.
Hellere ikke her virker det.

I dag tog jeg så med min PC derover lavede IP´en om, prøvet igen med og uden
router,, prøvet statisk IP osv..

Det virker ikke. HJÆLP.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-01-07 22:30

"N´far ( 8600 )" <abcdefNOSPAM@sdklfjsdkf.dk> wrote in message
> Har åbnet port 63392 insim 29999. ZyXel dimsen blev nulstillet af CC op
> til flere gange, Port-forwarding support koster 100.-i timer, får jeg at
> vide.....

Cybercity har vist et Global IP produkt, der giver dig offentlig IP på din
servers interface.
NAT er efter min mening ikke noget du skal bruge til servere, medmindre
protokollen er bygget til det.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - intet at komme efter

Fra : N´far \( 8600 \)

Dato : 19-01-07 00:35

> [...]
> servers interface.
> NAT er efter min mening ikke noget du skal bruge til servere, medmindre

Jeg er slet ikke ekspert på server området og forstår derfor ikke helt din
pointe.Udbyb gerne lidt mere.
Det virker jo ved mig med TDC. Hvorfor ikke ved CC - tilslutning? Og siden
det virker her, kan jeg så ikke også regne med, at protokollen er skreven
til det?

Det er LFS ( Live for speed ) Host prg. hedder zip-pakket:
"LFS_S2_DEDI_V.zip".

Mvh.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-01-07 00:54

"N´far ( 8600 )" <abcdefNOSPAM@sdklfjsdkf.dk> wrote in message
> Det virker jo ved mig med TDC. Hvorfor ikke ved CC - tilslutning?

Din maskine som sidder på TDC, hvilken IP har den?

Efter al sandsynlighed har den global IP, for det har man som standard ved
TDC, medmindre man selv køber en router.
CC leverer altid en router, så der har man som standard _ikke_ global IP, og
må forlade sig på port forwarding mm.

Fra : N´far \( 8600 \)

Dato : 19-01-07 01:06

> [...]
> CC leverer altid en router, så der har man som standard _ikke_ global IP,
> og må forlade sig på port forwarding mm.

Først, tak for hjælpen .
JA, det er rigtig - min TDC IP adresse skifter og CC´s var vist fast. Og
selv om de nu siger, alle porte er åbne duer det jo ikke.
Ville det afhjælpe mine problemer med LFS serveren at bestille en Global IP
her hos CC så :
http://www.cybercity.dk/produkter/privat/bredbaand/andre_produkter/global_ip/
Eller burde jeg købe en anden router ?

Mvh.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-01-07 08:27

"N´far ( 8600 )" <abcdefNOSPAM@sdklfjsdkf.dk> wrote in message
> Ville det afhjælpe mine problemer med LFS serveren at bestille en Global
> [...]

Det vil ihvertfald gøre CCs løsning mere sammenlignelig med TDCs

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 19-01-07 22:26

On Fri, 19 Jan 2007 01:06:29 +0100, "N´far \( 8600 \)"
<abcdefNOSPAM@sdklfjsdkf.dk> wrote:

>JA, det er rigtig - min TDC IP adresse skifter og CC´s var vist fast. Og
>selv om de nu siger, alle porte er åbne duer det jo ikke.

Det er som Martin siger fordi Cybercitys router udfører NAT.
Alle porte er åbne udgående, men indgående er du nødt til at fortælle
routeren, hvilken maskine der skal have forbindelserne.

Du siger at du har prøvet portforwading, men har du gjort det rigtigt?
og har du forwardet de rigtige porte?
Prøv at følge vejledningen her:
http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/ZyXEL/Prestige650H/Live_For_Speed_Server.htm

>Ville det afhjælpe mine problemer med LFS serveren at bestille en Global IP
>her hos CC så :
>http://www.cybercity.dk/produkter/privat/bredbaand/andre_produkter/global_ip/

Ja, det ville det helt sikkert. Men det er en unødigt dyr løsning.

/Jarlskov

Fra : N´far \( 8600 \)

Dato : 20-01-07 01:46

Portforw. ? Ja, jeg gjorde det rigtig, vil jeg mene. Havde hjælp af en CC
mand.
Desuden er ,ved fra CC´s side udført CC - router reset, _alle_ porte åben
som standart, fik jeg at vide. Jeg siger tak for hjælpen allesammen.Har fået
512 upload hos TDC nu. Og det virker - med det samme...

Igen, tak for det.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-01-07 00:22

"N´far ( 8600 )" <abcdefNOSPAM@sdklfjsdkf.dk> wrote in message
> Desuden er ,ved fra CC´s side udført CC - router reset, _alle_ porte åben
> som standart, fik jeg at vide.

Det giver ikke mening at sige at alle porte er åben.
En port kan kun forwardes til 1 pc på indersiden, og routeren kan ikke selv
regne ud hvilken.

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-07 15:34

> [...]
> Cybercity kunde ( venner ) pga. deres bedre upload-hastighed.
>
> Men det virker ikke. Ikke med uden router/ uden firewall/ uden antivirus

Må jeg komme med et alternativt forslag. Benyt Hamachi! Et lille program der
installeres på hver pc der skal spille med. Programmet laver et lokalt
netværk mellem pc'erne over internettet. Det er så nemt og slår næsten
aldrig fejl. Du bliver fri for at bøvle med NAT, router, porte og alt det
der.

Programmet er gratis og nemt. En af jer skal oprette et netværk og angive et
kodeord til netværket. De andre "join'er" så netværket - lidt ligesom i
mange multiplayer-spil.

mvh
///M