Kan IP og DNS adresse genskabes
Fra : Klaus

Dato : 18-01-07 19:42

Jeg har prøvet at sætte netværk op på en computer der er blevet
reinstalleret.
Det er en adslforbindelse med fast ip.

Under egenskaber for internetprotokol stod der (før reinstallation) ip,
maske, gate samt foretrukken og alternativ dns. Internettet virkede kukn med
disse data og ikke med hent automatisk ip og dns.

Kan man på nogen måde finde frem til disse adresser ved hjælp af et program
?
Eller skal jeg have fat i Tdc. Har desværre ikke fået gemt oplysningerne
nogen steder.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 18-01-07 20:36

> Kan man på nogen måde finde frem til disse adresser ved hjælp af et
> program ?
> Eller skal jeg have fat i Tdc. Har desværre ikke fået gemt
> oplysningerne nogen steder.

Du skal have fat i TDC. Men jeg vil næsten æde min gamle hat på, at du på
deres hjemmeside kan finde hjælp til at opsætte dit modem.

Jeg går ud fra, at du har et speedstrem xx?

Har du router, så sæt den til automatisk statisk ip. Så burde det
køre...(jeg ved godt, at du har fast ip, men det er underordnet, routeren
skal stå til statisk)

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-01-07 15:31

> Har du router, så sæt den til automatisk statisk ip. Så burde det
> køre...(jeg ved godt, at du har fast ip, men det er underordnet,
> routeren skal stå til statisk)

Og det var noget sludder!

Forbindelsen skal sættes til automatisk dynamisk IP - også selv om man har
fast ip. Sådan virker det i hvert fald hos min søster, efter TDC ændrede det
den 23/8

Claus

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 18-01-07 21:46

On Thu, 18 Jan 2007 19:41:53 +0100, "Klaus" <nejtak@spamm> wrote:

> [...]

>maske, gate samt foretrukken og alternativ dns. Internettet virkede kukn med
>disse data og ikke med hent automatisk ip og dns.

Mig bekendt kørte TDC primært med PPPoE, men er senere skiftet til
DHCP - Jeg tror faktisk slet ikke de har PPPoE forbindelser mere...

Anyway: Har du en PPPoE forbindelse kommer du ikke på uden kundenummer
og kodeord - Det skal hentes hos TDC.

Men har du en DHCP-forbindelse er det bare at opsætte maskinen til
automatisk ip-adresse og dns-servere, så kører det (uanset at du har
fast ip-adresse. Det håndteres 'i baggrunden' af TDC).

<mlr>

Fra : Hans

Dato : 19-01-07 01:40

Klaus wrote:
> [...]
> program ?
> Eller skal jeg have fat i Tdc. Har desværre ikke fået gemt

Hvis det er en erhvervsforbindelse med statisk fast IP skal du have fat i
TDC, og få oplyst hvilken IP der hører til abonnementet. Herefter er det let
nok at finde ud af resten.

Eks.:

Kundens IP: 80.90.70.20
* Gateway: 80.90.70.19
Netmaske: 255.255.255.252
DNS1: 194.239.134.83
DNS2: 193.162.153.164

* Gateway er altid én adresse lavere end kunde-IP.

Hans