harddisk til netværk fra aldi
Fra : Johnny Ravn

Dato : 16-01-07 17:57

Hejsa.
Fra imorgen har aldi et kabinet til en harddisk til netværk.
spørgsmål:
1. passer alle harddiske til den
2. hvad skal jeg søge efter på edbpriser.dk (jeg mener harddisk)

Johnny

Fra : Lars Grau

Dato : 16-01-07 18:40

"Johnny Ravn" <johnnyravn@postkasse.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> spørgsmål:
> 1. passer alle harddiske til den
> 2. hvad skal jeg søge efter på edbpriser.dk (jeg mener harddisk)

Du skal søge efter SATA eller ATA hardiske hvis du skal bruge den på LAN må
harddisken ikke være over 300 GB, hvis du skal bruge den som USB må den være
på 400 GB.

/Lars

Fra : Johnny Ravn

Dato : 16-01-07 18:47

"Lars Grau" <mailFJERNDETTE@famgrau.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> må harddisken ikke være over 300 GB, hvis du skal bruge den som USB må den

Vil det her være en god disk.

Johnny

Fra : Lars Grau

Dato : 16-01-07 19:19

> "Lars Grau" <mailFJERNDETTE@famgrau.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Nej den boks understøtter ikke SATA II, kun SATA og IDE

/Lars

Fra : Hans

Dato : 16-01-07 19:59

Lars Grau wrote:
> "Johnny Ravn" <johnnyravn@postkasse.com> skrev i en meddelelse

> Nej den boks understøtter ikke SATA II, kun SATA og IDE

Mon dog ikke den kan strappes til SATA som de fleste andre SATA II diske.

Hans

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 16-01-07 20:01

Lars Grau skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Nej den boks understøtter ikke SATA II, kun SATA og IDE
> /Lars

SATA2 diske kan stort set altid jumpes til at køre SATA1 - og
SATA1 diske er derfor ikke altid nemme at finde, men det er så
også ligegyldigt.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Per Korshøj

Dato : 16-01-07 21:12

vil denne zolid ting kunne kører en selvstændig bittorrent klient ? jeg
tænker nu den kan køre samba

Fra : NoOne

Dato : 17-01-07 11:16

On Tue, 16 Jan 2007 21:11:37 +0100, "Per Korshøj"
<per@fjerndetteternevej2.dk> wrote:

>vil denne zolid ting kunne kører en selvstændig bittorrent klient ? jeg
>tænker nu den kan køre samba

nej det tror jeg ikke ... jeg har en ViPower LanDisk som har samme
specs ...... og den kører kun SAMBA (filserver) og FTPServer .....

hvis du skal ha en BT-"ting" ... så skal du kigge på Asus's routere de
store modeller har indbygget BT klient og USB port til fx flashdrev ;)

RaZoR :)

Fra : Svend

Dato : 17-01-07 12:47

NoOne skrev:

> [...]
>
> hvis du skal ha en BT-"ting" ... så skal du kigge på Asus's routere de
> store modeller har indbygget BT klient og USB port til fx flashdrev ;)

Eller en synology....

--
Svend

Fra : NoOne

Dato : 17-01-07 14:59

On Wed, 17 Jan 2007 12:46:52 +0100, Svend <2@lazy.dk> wrote:

>Eller en synology....

ok !! .... nice .... kan den kører BT ?

RaZoR ;)

Fra : Svend

Dato : 17-01-07 15:09

NoOne skrev:
> On Wed, 17 Jan 2007 12:46:52 +0100, Svend <2@lazy.dk> wrote:
>
> ok !! .... nice .... kan den kører BT ?

Ja, men man kan desværre ikke tvinge den til at seede efter man har
downloadet en fil. Så dele princippet i BT går lidt tabt.

--
Svend

Fra : Klaus

Dato : 19-01-07 03:46

> Du skal søge efter SATA eller ATA hardiske hvis du skal bruge den på LAN
> må
> harddisken ikke være over 300 GB, hvis du skal bruge den som USB må den
> være på 400 GB.

Er det Windows XP der sætter disse begrænsninger ?

Fra : jørgen

Dato : 19-01-07 03:50

Klaus wrote:

> Er det Windows XP der sætter disse begrænsninger ?

Nej, det er den netværksbox, som harddisken er tilsluttet

Fra : Kasper S Nielsen

Dato : 18-01-07 10:19

> downloadet en fil. Så dele princippet i BT går lidt tabt.

Alle OpenWrt kompatible routere kan køre Bittorrent via ctorrent. Der
kan man tvinge den til at seede så længe man vil.

Fra : Svend

Dato : 18-01-07 11:59

Kasper S Nielsen wrote:

> Alle OpenWrt kompatible routere kan køre Bittorrent via ctorrent. Der
> kan man tvinge den til at seede så længe man vil.

ok, Men synology har et windows program med et ikon, dropper du en
torrent fil på ikonet begynder synologyen at downloade for dig, og du
kan slukke din maskine. Det er en fed feature.

--
Svend