Problem med Dlink 4300/Synology 106e
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-01-07 19:48

Hej

Jeg har problem med dette setop..

Dlink DGL-4300 router, 2 computere tilsluttet og en Synologys diskstation
106e

Her for et par timer siden så jeg at der var en del traffik fra min
diskstation.
Men kunne ikke komme på nettet....
Nu var routeren så begyndt at blinke på alle lamper næsten samtididigit..
jeg prøvede at tage strømmen fra routeren, men det forsatte da strømmen kom
tilbage.

Kun da jeg tog netkablet ud, som fører til Diskstationen stoppede
blinkerriet...

Under blinkeriet, kunne jeg hverken få en IP adresse eller kommer i kontakt
med routeren eller Inet.
Kun lige efter jeg jeg satte kablet tilbage igen på diskstationen, kunne jeg
komme på nettet og logge ind i Diskstationen for at se hvad der skete..
Men der var tilsyneladende ikke været nogen inde på diskstationen, og ved
ikke hvad denne traffik gjorde.
efter et lille stykke tid, røg forbindelsen igen, og alle lamper blinkede på
routeren... Nu skriver jeg dette med diskstationen taget fra.

Nogen der har en ide´ hvad det er?

Mvh. Bjarke

Fra : NoOne

Dato : 15-01-07 22:10

On Mon, 15 Jan 2007 19:48:22 +0100, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

> [...]
>efter et lille stykke tid, røg forbindelsen igen, og alle lamper blinkede på
>routeren... Nu skriver jeg dette med diskstationen taget fra.

jeg sidder selv med en 4300 (HW v3) ..... hvilken HW version har du ??

jeg havde tidl også et problem med at den "gik kold" ... og ikke ville
gi ip-adresser på wired-siden ......

Problemet var at jeg brugte 10.0.0.0 / 24 på min LAN siden ...... min
ISP'er brugte OGSÅ 10.0.0.0 / 24 til deres VoIP grej (min WAN side)
det gjorde at min "4300" fik smidt trafik fra samme ip-adresse i
hovedet fra både LAN og WAN siden ..... det kunne den ikke li .... jeg
køre nu med en anden privat serie på min LAN side .... og nu kører den
perfekt :):):)

RaZoR :)

Fra : NoOne

Dato : 15-01-07 22:15

On Mon, 15 Jan 2007 22:10:15 +0100, NoOne <mail.test.dk@> wrote:

> [...]
>hovedet fra både LAN og WAN siden ..... det kunne den ikke li .... jeg
>køre nu med en anden privat serie på min LAN side .... og nu kører den

lidt mere info .... jeg havde en ViPower LAN disk sidden på 10.0.0.2
(LAN) .... og min ISP'er har har VoIP grej siddende på 10.0.0.2 (WAN)
.... der var også i forbindelse med at jeg ikke kunne tilgå denne
"disk" at jeg blev opmærksom på at der var noget galt .....

RaZoR :)