Åbning af CC router for brug af egen route~
Fra : Mikkel Jørgensen

Dato : 13-01-07 16:43

Hej,

Jeg er måske havnet i den forkerte gruppe, men jeg syntes umiddelbart
at indlægget var mest relateret til netværksdelen, og ikke så meget
til udbydere af internet.

Jeg har netop fået internet gennem Cybercity, og i forbindelse med
dette også fået en "lækker" router fra dem. Det er dog sådan at jeg
meget gerne vil anvende min egen router frem for deres. Derfor er mit
spørgsmål om jeg kan åbne op for deres på en måde og bruge min
egen.

Jeg har selv en Linksys WRT54GL, og den fra Cybercity er Zyxel Prestige
660R. Mit spørgsmål er derfor om jeg kan deaktivere samtlige
funktioner i CC routeren og åbne for DMZ, så trafikken bare kører
direkte igennem til min egen linksys?

På forhånd tak.

Fra : Kasper

Dato : 13-01-07 17:53

[...]

Kan du sagtens...

Hvis DNS'en er lige så skøv i 660'eren som i 650'eren anbefaler jeg at købe
din egen router med ADSL modem, det får du bedst performance og færest
problemer med...

Den skal kunne køre PPPOA

Kasper

Fra : Troels Hansen

Dato : 14-01-07 09:58

Kasper skrev:

> Hvis DNS'en er lige så skøv i 660'eren som i 650'eren anbefaler jeg at købe
> din egen router med ADSL modem, det får du bedst performance og færest
> problemer med...

Nu ded jeg ikke hvilken CC forbindlese du har, men mig bekendt ligger
der slet ikke DNS i Zyxel routeren, sååå. Måske det er derfor din DNS er
langsom, hvis du har sat din puter op til at bruge din CC router som DNS.

Fra : Kasper

Dato : 14-01-07 11:23

"Troels Hansen" <idle@lalala.dk> wrote in message

> Nu ded jeg ikke hvilken CC forbindlese du har, men mig bekendt ligger der
> slet ikke DNS i Zyxel routeren, sååå. Måske det er derfor din DNS er
> langsom, hvis du har sat din puter op til at bruge din CC router som DNS.

Jeg havde en 2048/512...

se også:
http://groups.google.dk/group/dk.edb.internet.udbydere.xdsl/browse_frm/thread/5a33a722d3eda590/482af3ff1ec95881?lnk=st&q=cybercity+zyxel+650+dns&rnum=6&hl=da#482af3ff1ec95881

Efter jeg skiftede til en SMC router, så fløj siderne op i IE, meget
hurtigere end med den zyxel router

(dog firmware opdaterede jeg den ikke, som skulle hjælpe lidt, men det
bliver aldrig godt.)

Kasper

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 14-01-07 11:30

On Sat, 13 Jan 2007 17:52:31 +0100, "Kasper" <kasper@kasper.kasper>
wrote:

> Hvis DNS'en er lige så skøv i 660'eren som i 650'eren anbefaler jeg at købe
> din egen router med ADSL modem, det får du bedst performance og færest
> problemer med...

Man kan også bare lade være med at bruge 6x0'eren til DNS...

-A
--
Hvis bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert