NAS QNAP TS201 nogen erfaringer
Fra : Michael Tinding

Dato : 11-01-07 08:49

Hej gruppe

Jeg ligger i forhandlinger med mig selv om at købe en NAS. Der sker
umiddelbart en masse på denne front for tiden, så den skal være rimelig
fleksibel og rimelig hurtig. Jeg har mere eller mindre besluttet mig for
QNAP TS-201. Er der nogen der har erfaring med denne eller nogen der har
andre forslag? Findes der nogen hvor man eventuelt kan udvide mængden af ram
senere, hvis det viser sig nødvendigt?

Fra : Jens

Dato : 17-01-07 13:46

"Michael Tinding" <whocares@fiske.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> andre forslag? Findes der nogen hvor man eventuelt kan udvide mængden af
> ram senere, hvis det viser sig nødvendigt?

Kender ikke nævnte NAS, men vær opmærksom på at typisk er en NAS ikke særlig
hurtig.
Jeg har endnu ikke prøvet en model, som kunne betegnes som hurtig. Jeg vil
tro at processoren i NAS'en er synderen.
Den kan simpelthen ikke processe data hurtigt nok.

Jeg har prøvet modeller fra LaCie, Maxtor og Buffalo

Af NAS kan jeg bedst anbefale dem fra Buffalo
http://www.buffalo-technology.com/

Jens

Fra : Michael Tinding

Dato : 19-01-07 09:32

"Jens" <jens.joensson@_FJERN_DETTE_gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har prøvet modeller fra LaCie, Maxtor og Buffalo
>
> Af NAS kan jeg bedst anbefale dem fra Buffalo

Hej Jens
Tak for dit input. Jeg må starte med at erkende at jeg har bestilt en. Den
får rimeligt gode anmeldelser så jeg håber ikke pengen er helt tabte. Jeg er
godt klar over at det ikke bliver svimlende hastigheder jeg kommer til at
opleve, for jeg har en NSLU2 i forvejen. Jeg skal bruge den til at streame
musik og til FTP-server, backup af billeder mm. Idet der ikke findes nogen
dansk forhandler af QNAP, syntes jeg blot lige jeg ville høre om nogen
kendte modellen. Jeg kan læse at du har prøvet en del forskellige NAS, men
desværre har jeg allerede købt