Tracert eller ping virker ikke...
Fra : jakob

Dato : 10-01-07 16:50

Da jeg har nogle problemer med lag når jeg gamer på min 1024 256 adsl
linie prøver jeg at afdække hvor problemet ligger.

Når jeg er koblet på en spilserver har jeg ofte lav ping, men så stiger
den pludeslig med lag til følge. Jeg vælger de servere med lavest mulige
ping.

Jeg er forbundet til en router, det igen sidder på et kabelmodem. Jeg
har prøvet at pinge routeren og her er responstid altid < 1 ms så der
skulle det ikke ligge. Jeg har fået kabelmodem checket idag og det
skulle være ok.

Jeg har testet pakketab via et online java ip telefoni simulater og det
er ca. 2 %.

Jeg prøver nu at bruge tracert for at undersøge lidt den vej men
ligemeget hvilken adresse jeg skriver i cmd så får jeg samme besked om
"timeout".

Så hvad skal jeg gøre for at få tracert til at virke ? Jeg har prøvet at
slå firewall fra og det hjalp ikke.

VEnlighilsen

Jakob

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 10-01-07 16:56

On Wed, 10 Jan 2007 16:49:35 +0100, jakob <none@invalid.com> wrote:

> Jeg prøver nu at bruge tracert for at undersøge lidt den vej men
> ligemeget hvilken adresse jeg skriver i cmd så får jeg samme besked om
> "timeout".

Hvad *præcist* skriver du i kommandolinien?
Og hvad *præcist* får du af output?

-A
--
Hvis bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert

Fra : jakob

Dato : 10-01-07 17:56

In article <333aq2di6s92orou8akqqhjmm8q9pcvtbo@hojmark.net>,
Asbjorn@Hojmark.ORG says...

> Hvad *præcist* skriver du i kommandolinien?
> Og hvad *præcist* får du af output?

Jeg skriver: tracert google.dk

men nu sketer der noget nyt jeg fik beskeden:

Sporer rute til google.dk [216.239.59.104]
over et maksimum af 30 hop:

1   <1 ms   <1 ms   <1 ms 192.168.1.1
2   *   *   *   Anmodningen fik timeout.
..
..
..
og sådan fortsætter det.

Det første ping er jo min router og så kommer jeg ikke længere. Nu vil
jeg lige prøve at gøre det samme når jeg hugger på direkte på
kabelmmodemet.

Hygge

Jakob

Fra : Brian Lund

Dato : 11-01-07 01:31

[...]

------------------------

Jeg sidder som dig også på galnet, og jeg kan åbenbart heller ikke trace
noget, har prøvet google.dk, jubii.dk samt en side jeg selv ejer og en
privat FTP af en ven, intet sker.

Brian

Fra : Lasse Birnbaum Jense~

Dato : 11-01-07 11:37

jakob wrote:

> [...]
>
> Det første ping er jo min router og så kommer jeg ikke længere. Nu vil
> jeg lige prøve at gøre det samme når jeg hugger på direkte på

Det er nok fordi at der er lukket for icmp traffik igennem din router
eller din isp har lukket for den type traffik.

Du kan jo evt prøve at trace den anden vej, fra internet til dig. Mener
http://dnsstuff.com har nogen værktøjer til det.

--
Venlig hilsen / Best regards
Lasse Birnbaum Jensen

Fra : jakob

Dato : 11-01-07 23:12

> Det er nok fordi at der er lukket for icmp traffik igennem din router
> eller din isp har lukket for den type traffik.

Det mærkelige er at jeg har haft fat i ørene på en supporter og han
foreslog mig at lave tracert. Derudover gjorde han det selv uden
problemer, eller det var hvertfald hans påstand.

Da jeg sagde at jeg fik en stak timeouts sagde han blot at det vidste
han ikke hvorfor og henviste mig til at det nok var "noget på maskinen"
det må da være det ældste trick i supporter håndbogen.

Jeg bliver mere og mere overbevist om at det er galnet der ikke leverer
varen.

hygge

Jakob

Fra : Brian Lund

Dato : 12-01-07 05:06

> [...]
> det må da være det ældste trick i supporter håndbogen.
>
> Jeg bliver mere og mere overbevist om at det er galnet der ikke leverer

Har du prøvet at pille routeren af og koble dig direkte på modemet? - Så kan
du da ihvertfald eliminere dén som synderen!
Det kan godt være du lige skal slukke modemet og tænde det igen før den
registrerer det, du kan nemlig kun have én MAC-adresse på linien...

Brian

Fra : jakob

Dato : 12-01-07 17:51

In article <dd84f$45a708a5$55da9d87$7566@news.galnet.dk>, geronimo@-
FORKERT-mobilixnet.dk says...

> Det kan godt være du lige skal slukke modemet og tænde det igen før den
> registrerer det, du kan nemlig kun have én MAC-adresse på linien...

Det har jeg prøvet og det hjalp ikke.

Jakob

Fra : P.L.

Dato : 13-01-07 02:24

On Thu, 11 Jan 2007 23:12:13 +0100, jakob <none@invalid.com> wrote:

>Da jeg sagde at jeg fik en stak timeouts sagde han blot at det vidste
>han ikke hvorfor og henviste mig til at det nok var "noget på maskinen"
>det må da være det ældste trick i supporter håndbogen.

Har du en softwarefirewall? hvis ja, så kig lige på om den kan være
synderen.

Fra : jakob

Dato : 13-01-07 18:44

In article <73dgq2dcm1dbuejnj4cv7d9hdcsrov9lph@4ax.com>,
Not@Valid.invalid says...

> Har du en softwarefirewall? hvis ja, så kig lige på om den kan være
> synderen.

Ja det har jeg men jeg har også prøvet at slå den fra og resultatet var
præcis det samme desværre.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : P.L.

Dato : 14-01-07 02:25

On Sat, 13 Jan 2007 18:43:39 +0100, jakob <none@invalid.com> wrote:

>In article <73dgq2dcm1dbuejnj4cv7d9hdcsrov9lph@4ax.com>,
>Not@Valid.invalid says...

>Ja det har jeg men jeg har også prøvet at slå den fra og resultatet var
>præcis det samme desværre.

Det er ikke altid nok "bare" at slå den fra, hvilken firewall er det?

Fra : jakob

Dato : 14-01-07 17:12

In article <bg1jq2p22n0t86853t93b7i44763auhpvn@4ax.com>,
Not@Valid.invalid says...

> Det er ikke altid nok "bare" at slå den fra, hvilken firewall er det?

Zonealarm og jeg lukkede den helt ned, det skulle være nok.

Venlig hilsen

Jakob