Oprydning i små TDC bokse... speedstream+r~
Fra : Kenneth Fribert

Dato : 08-01-07 11:08

Hejsa

Jeg har en hel skov af små bokse stående fra TDC som jeg godt kunne
tænke mig at rydde lidt ud i. Men jeg aner ikke hvad TDC bruger af
standard på ADSL.
Der er jo selvfølgelig lidt netværksmæssig topografiske begrænsninger,
så det bliver vel kun to af dem jeg kan kombinere:

Følgende enheder:
Speedstream modem
Cisco SOHO router (da der er tildelt et segment)

Derudover har jeg en RTX LAN dualphone som jeg gerne vil have
reserveret noget båndbredde til.

Så hvad skal der til for at erstatte de to TDC enheder til en enkel,
som så endda understøtter noget båndbreddebegrænsning eller en simpel
form for QoS?

Fribse

Fra : Kasper

Dato : 08-01-07 19:30

"Kenneth Fribert" <kef@missionpharma.com> wrote in message
> [...]
>
> Så hvad skal der til for at erstatte de to TDC enheder til en enkel,
> som så endda understøtter noget båndbreddebegrænsning eller en simpel

SMC7908VoWBRA EU Kunne måske være noget

ved ikke om du bruger begge stik på dual phonen eller hvordan..

Jeg kan logge på med den på min tdc linie...
se:
https://musimi.dk/index.php/forum2/thread/forumid=5/id=3035/
indlæg 7 og nedaf

Kasper

Fra : Kenneth Fribert

Dato : 09-01-07 10:30

Kasper wrote:

> SMC7908VoWBRA

Hej Kasper

Jeg prøver lige at kaste et blikøje på den, tak!

Mvh
Kenneth

Fra : NetwareGuy

Dato : 09-01-07 10:44

Kasper wrote:

> [...]
>
> ved ikke om du bruger begge stik på dual phonen eller hvordan..
>
> Jeg kan logge på med den på min tdc linie...

Hej Kasper

Så har jeg læst lidt om den, og den ser jo temmeligt avanceret ud.
Jeg kan se at der er indbygget VoIP adapter også, det har jeg så ikke
lige brug for (da jeg har RTX LAN dualphone), men måske er det rart nok
at have til fremtidig brug.
Spøgsmålet er om den kan finde ud af at trafikprioritere, således at
VoIP adapterne (både den interne og den eksterne) kan få højere
prioritet end resten af trafikken?
Har du nogen erfaring med det?

--
/fribse

Fra : Kasper

Dato : 09-01-07 17:09

"NetwareGuy" <fribse2004@yahoo.dk> wrote in message

> [...]
> Spøgsmålet er om den kan finde ud af at trafikprioritere, således at
> VoIP adapterne (både den interne og den eksterne) kan få højere

Hej

Jeg har ikke rodet så meget med QOS i den, men har heller ikke haft
nævneværdige problemr med den interne...
Men hvis du ikke har brug for voip delen, kunne der sikkert være
andre/billigere alternativer...

så vidt jeg husker med qos er det noget med nogle klasser og så tildeler man
dem %vis båndbredde, derunder kan man så ligge porte ind..

Kasper

Fra : Fribse

Dato : 14-01-07 08:40

In article <45a3be38$0$49203$14726298@news.sunsite.dk>,
kasper@kasper.kasper says...

Hej Kasper

Nu er der så bestilt en SMC router med QoS.
Nu håber jeg så at den understøtter de samme standarder for ADSL som
TDC's Siemens Speedstream modem, for på trods af utallige
viderestillinger hos TDC, var der ikke nogen hos dem som kunne fortælle
mig hvilken standard modem-delen skulle understøtte???

Mvh
Kenneth

Fra : Fribse

Dato : 16-01-07 00:14

In article <45a28d91$0$49196$14726298@news.sunsite.dk>,
kasper@kasper.kasper says...

> Jeg kan logge på med den på min tdc linie...
> se:
> https://musimi.dk/index.php/forum2/thread/forumid=5/id=3035/
> indlæg 7 og nedaf

Hej Kasper

Jeg fik min SMC7904WBRA2 router i dag, lækker lille sag.

Da jeg først havde fået kædet dine oplysninger sammen med IP brevet
fra TDC fra dengang linien blev lavet, spillede det bare med det samme.
Så nu har jeg fået langt bedre indblik i hvordan min linie har det, og
jeg har også fået etableret en form for QoS på den, så min VoIP sikkert
har det bedre (det må komme an på en prøve over de næste par dage).
Super info, tak!

Altså med SMC termer:
1483 Bridging (Static for mig på grund af mine statiske IP adresser),
ellers så DHCP.
VPI/VCI 0/101
Mac encapsulated routing
Encapsulation LLC

Desværre kan jeg ikke få den til at vise min public IP adresser endnu :-
(
Hvis jeg går på myip.dk viser den min eksterne (TDC's IP), og ikke mine
egne public IP'er.
Så jeg må have fat i SMC tror jeg

Mvh
Kenneth

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 16-01-07 12:49

On Tue, 16 Jan 2007 00:13:59 +0100, Fribse <fribse2004@yahoo.dk>
wrote:

>Desværre kan jeg ikke få den til at vise min public IP adresser endnu :-
>(
>Hvis jeg går på myip.dk viser den min eksterne (TDC's IP), og ikke mine
>egne public IP'er.

Slå NAT fra.

http://www.smc.com/files/AO%5CMN_7904WBRA2.pdf
Side 84.

/Jarlskov

Fra : NetwareGuy

Dato : 16-01-07 14:48

Lasse Jarlskov wrote:

> Slå NAT fra.
>
> http://www.smc.com/files/AO%5CMN_7904WBRA2.pdf
> Side 84.

Hej Jarlskov

Tihi, ja det fandt jeg ud af i morges kl. 7, da jeg havde siddet til kl
1 og tumlet med det kunne jeg ikke holde mig vågen mere.

Det hele bunder i at jeg ikke kunne få WLAN til at ligge på et internt
VLAN, og jeg derfor startede forfra med konfigurationen et par gange,
og til sidst glemte jeg at fjerne NAT'ingen

It just goes to show, søvn er faktiskt sundt!

--
/fribse