Spærre angang til Hjemmesider...
Fra : JL med Liftmaster

Dato : 07-01-07 16:24

Nu har min børn også deres egen PC med adgang til Internettet.
Hvordan kan jeg begrænse hvad de får fat i ?
Det er Porno og vold, som jeg lige syntes at de har behov for at se på...
Håber der findes nogle gode råd.
Jeg ved godt at findes flere internet-programmer men jeg ikke nogen erfaring
med dem. Så håber ar andre vil give et godt råd...

JL

Fra : Max

Dato : 07-01-07 16:58

Hej JL

> Jeg ved godt at findes flere internet-programmer men jeg ikke nogen
> erfaring med dem. Så håber ar andre vil give et godt råd...

Glem det og tal med dine børn istedet.

--
Mvh Max

Fra : B. Nice

Dato : 07-01-07 17:20

On Sun, 7 Jan 2007 16:24:05 +0100, "JL med Liftmaster"
<No_spamatall@hotmail.com> wrote:

>Nu har min børn også deres egen PC med adgang til Internettet.

Ja, så må du jo også have taget stilling til at du mener de kan
håndtere det.

>Hvordan kan jeg begrænse hvad de får fat i ?

Rent teknisk er det ret svært - selv om der findes diverse programmer
som forsøger på bedste vis at filtrere.

>Det er Porno og vold, som jeg lige syntes at de har behov for at se på...

Du mangler vist et IKKE i den sætning

>Håber der findes nogle gode råd.
>Jeg ved godt at findes flere internet-programmer men jeg ikke nogen erfaring
>med dem. Så håber ar andre vil give et godt råd...

I dk.edb.internet var der et tilsvarende spørgsmål den 2. januar. Prøv
evt. at checke det.

Fra : B. Nice

Dato : 07-01-07 17:32

On Sun, 07 Jan 2007 16:19:58 GMT, B. Nice <b__nice@hotmail.com> wrote:

>Ja, så må du jo også have taget stilling til at du mener de kan
>håndtere det.

I øvrigt bør du ikke slippe dine børn løs på internettet uden at
udstikke nogle helt basale regler om hvad de må og ikke må - også hvad
angår sikkerhed - ellers går der ikke mange dage før maskinen er fyldt
med skrammel.

Fra : JL med Liftmaster

Dato : 07-01-07 20:34

"B. Nice" <b__nice@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Du mangler vist et IKKE i den sætning

> I dk.edb.internet var der et tilsvarende spørgsmål den 2. januar. Prøv
I den nævnte tråd fortæller B. Nice om en Firewall med tilhørende liste, har
han om et "løsningsforslag"
Men ellers må jeg nok give ham ret i at man bør have en snak med sine børn
om hvordan finder rundt på nettet, og hvad man ikke bør gøre...
JL

Fra : Kurt Brixen

Dato : 07-01-07 18:53

> [...]

>Hvordan kan jeg begrænse hvad de får fat i ?
>Det er Porno og vold, som jeg lige syntes at de har behov for at se på...

Jeg har set nogle råd her:
http://www.kimludvigsen.dk/programmer-internet-accessproxy.html
- men jeg har ikke selv prøvet programmet.

Link til programmet:
http://www.accessproxy.dk/

--

Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Martin

Dato : 07-01-07 22:39

JL med Liftmaster wrote:
> [...]
> Jeg ved godt at findes flere internet-programmer men jeg ikke nogen erfaring
> med dem. Så håber ar andre vil give et godt råd...

Mon egentlig ikke det er bedre at spærre ALT.. også åbne for det de må se?

Dette kan gøres ret let...
Installer browseren Firefox - installer addon'et AdBlock - Skriv * i
adblock feltet, og skriv www.xxx.dk og tryk "whitelist" - så er disse
sider whitelistet, og alt kan ses på disse sider.

Der er desuden profiler i denne browser, så man kan vælge hvem der åbner
browseren.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 07-01-07 22:56

On Sun, 07 Jan 2007 22:39:16 +0100, Martin <news@natten-i.dk> wrote:

>Mon egentlig ikke det er bedre at spærre ALT.. også åbne for det de må se?

Tåbeligt: Hvis ungerne vil se porno og vold skal de nok komme til. Man
kan ikke spærre internettet af.

Man kommer meget længere som forælder ved at tage en snak med ungerne
om hvordan man opfører på nettet. Kontrol er måske godt, men tillid er
langt mere givende på sigt...

<mlr>

Fra : PET investigator

Dato : 08-01-07 02:37

Michael Rasmussen wrote:

> Tåbeligt: Man
> kan ikke spærre internettet af.

Kan du ikke forklare de hjernedøde dommere i Danske retssale det, LOL

Fra : Claus Tersgov

Dato : 08-01-07 10:43

> [...]
> Jeg ved godt at findes flere internet-programmer men jeg ikke nogen
> erfaring med dem. Så håber ar andre vil give et godt råd...

Mange routere har et content filter system. F.eks. ved jeg at Belkin har et
sådanne system. Men det kræver, at de pågældende sider "rater" deres indhold
på een eller anden måde. Det er indtil videre frivilligt.

Hvis du ikke har en router, så er det måske løsningen, fordi det kan de ikke
forbigå særligt nemt.

Prøv evt at kigge i manualerne til diverse routere på nettet.

Claus

Fra : Kell Petersen

Dato : 12-02-07 18:51

Snak med ungerne., som det blev skrevet i første indlæg/svar

Ellers skal du igang med at spionere.
og du mister børnenes tillid.

Forklar dem , at du kun burde gå ind på officielle sider , for at undgå Orme
og virus,, og diverse spyware...
Og sig at hvis de har været inde på sådanne uhumske sider , kan de selv
sætte deres skidt op igen...

Det har jeg gjort, og indtil videre virker det vist okay..

Når de har andre problemer ,, kigger jeg i "oversigten". for at få et
fingerpeg ,,
For at se om jeg spilder min tid eller om de skal have hjælp