Deling af ADSL-linie før trådløs router
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 07-01-07 11:00

Jeg har IP-telefoni hos Telsome via en Sipura 1001. Jeg "føder" Sipuraen via
en fast LAN-ledning fra min trådløse router (Zyxel B1000) og det har
fungeret OK et års tid, men for et par uger siden har telefonlinien været
død.

Hvis jeg derimod kører LAN-forbindelsen direkte fra mit ADSL-modem til
Sipuraen, så kan jeg ringe lige så meget jeg har lyst, men da jeg så ikke
kan komme på nettet samtidigt, ja så må min telefonlinie lade livet, men det
er jo lidt træls.

Jeg har prøvet at genstarte og resette alt uden held.

Kan man koble en slags splitstik efter ADSL-modemmet og før min trådløse
router, så jeg dels kan føde min router, dels min Sipura? Er det i så fald
endnu en slags router jeg skal have fat i og kan man overhovedet sætte to
routere i forlængelse af hinanden?

Lars

Fra : Kasper

Dato : 07-01-07 15:14

"Lars Thomsen Nielsen" <lars@EraseThisflexcom.dk> wrote in message
> [...]
> endnu en slags router jeg skal have fat i og kan man overhovedet sætte to

Hej

Der er noget galt så...

Kører du med port forwards i din router eller bruger du STUN server ?

Det skal kunne fungere med din opsætning

Kasper

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 07-01-07 16:00

> Der er noget galt så...

Jeps

> Kører du med port forwards i din router eller bruger du STUN server ?

Aner det ikke - hvordan finder jeg ud af det?

> Det skal kunne fungere med din opsætning

Jamen, jeg fatter det jo heller ikke når det nu har virket i et helt år.

Fra : Kasper

Dato : 07-01-07 16:12

> Aner det ikke - hvordan finder jeg ud af det?

ser i opsætningen på din VOIP adapter.

Hvilken udbyder har du ?

Kasper

Fra : Lars Thomsen Nielsen