Netværk med 2 pcér XP og ME styresystem
Fra : fo2

Dato : 05-01-07 21:15

Jeg har lavet et lille netværk med router og 2 pcér.
Det ene styresystem Windows ME
Andet XP

Adgang til internet ok for begge
XP ér ser delte mapper på ME pcén , men ME pcén kan ikke se netværket og
delte mapper på XPén.

På XP kører Bitguard firewall - ingen virkning at slå dette fra.

Er der nogen der har et bud en løsning.

Frede Olsen

Fra : Niklas Petersen

Dato : 05-01-07 21:32

fo2 wrote:
> Er der nogen der har et bud en løsning.

Prøv at bruge IP adressen direkte, istedet for at browse dig frem. Find
XP´ens IP og indtast den i adressefeltet på følgende måde: \\192.168.1.2

Fra : fo2

Dato : 05-01-07 22:12

"Niklas Petersen" <spam@berta.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at bruge IP adressen direkte, istedet for at browse dig frem. Find
> XP´ens IP og indtast den i adressefeltet på følgende måde: \\192.168.1.2
Hvordan er det nu man kan se ip

Fra : Niklas Petersen

Dato : 05-01-07 23:04

fo2 wrote:
> Hvordan er det nu man kan se ip

Start en kommandoprompt (start->kør->skriv cmd) og skriv ipconfig.

Fra : fo2

Dato : 06-01-07 12:34

Intet har desværre hjulpet endnu - jeg mistænker stadig min firewall og
prøver måske at afinstallere. Fejlbeskeden er den standardiserede windows -
han ikke logge på netværket - og vha. fejlfinding siges der findes flere
samme brugernavne, men det gør det ikke.

fo

Fra : fo2

Dato : 06-01-07 14:12

Efter afinstallering af Bitguard firewall virkede det - efter
geninstallering igen lukket. Hvordan kan åbne firewallen ud på lokale
netværk.

fo2

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-01-07 02:13

fo2 skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Adgang til internet ok for begge
> XP ér ser delte mapper på ME pcén , men ME pcén kan ikke se
> netværket og delte mapper på XPén.

Opret brugernavnet i ME som bruger på XP'en.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-01-07 02:27

Jan Vestergaard skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Opret brugernavnet i ME som bruger på XP'en.

Eller brug samme brugernavn på begge PC'er......

Eller prøv at åbne/aktivere gæstekontoen i XP

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard