Hvordan ser man sin interne IP adresse på ~
Fra : Autocadster

Dato : 04-01-07 12:39

Hvordan ser man sin interne IP adresse på et netværk ?

Autocadster / 2620

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 04-01-07 12:45

Autocadster <autocadster@gmail.com> crashed Echelon writing

> Hvordan ser man sin interne IP adresse på et netværk ?

Kommer an på hvilket styresystem du anvender.

Men da mesnews nu er et windows program og vi er i 2007, skulle vi så gætte
på det er en nyere Windows maskine, derfor prøv evt. kommandoen ipconfig i
en kommandoprompt eller højreklik på din forbindelse (højst sandsynligt
navngivet LAN-forbindelse) og vælg status og klik på fanebladet
understøttelse.

--
Bjarke Andersen

Fra : Autocadster

Dato : 04-01-07 13:50

Bjarke Andersen:
> Autocadster <autocadster@gmail.com> crashed Echelon writing

> Kommer an på hvilket styresystem du anvender.

Sorry... det er Windows XP Media Center

> Men da mesnews nu er et windows program og vi er i 2007, skulle vi så gætte
> på det er en nyere Windows maskine, derfor prøv evt. kommandoen ipconfig

Der sker intet når jeg kører IPCONFIG ud over skærm lige blinker i et
splitsekund

> højreklik på din forbindelse (højst sandsynligt
> navngivet LAN-forbindelse) og vælg status og klik på fanebladet
> understøttelse.

Kan ikke finde det punkt

Autocadster / 2620

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-01-07 13:53

On Thu, 04 Jan 2007 13:50:13 +0100, Autocadster
<autocadster@gmail.com> wrote:

>Der sker intet når jeg kører IPCONFIG ud over skærm lige blinker i et
>splitsekund

Ok, prøv at køre CMD først...

I det vindue der åbnes, kører du IPCONFIG

<mlr>

Fra : Autocadster

Dato : 04-01-07 14:22

Michael Rasmussen skrev den 04-01-2007:

> Ok, prøv at køre CMD først...

> I det vindue der åbnes, kører du IPCONFIG

Okay det virkede

Men jeg sider og prøver at portforwarde til en spilserver, men kan bare
ikke blive connectable... den siger hele tiden at jeg har et NAT eller
DHT problem.

Nogen der ved hvad jeg gør her ?

Autocadster / 2620

Fra : Mikael Schøler

Dato : 04-01-07 18:25

Autocadster wrote:

> [...]
>
> Men jeg sider og prøver at portforwarde til en spilserver, men kan bare
> ikke blive connectable... den siger hele tiden at jeg har et NAT eller

Lyder som om du har en router af en art i vejen. Der skal vist åbnes
nogle porte.?

Fra : Autocadster

Dato : 04-01-07 19:23

Mikael Schøler forklarede:

> Lyder som om du har en router af en art i vejen. Der skal vist åbnes nogle
> porte.?

Det er jo præcis det jeg prøver på :P

Autocadster / 2620

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 04-01-07 22:50

Autocadster wrote:

> Det er jo præcis det jeg prøver på :P

Fint, så er du på rette vej :)
Du skal vide hvilke porte der skal forwardes og derefter finde det
rigtige sted i din routers config at indtaste dem.
Hvor og hvordan kommer an på hvilken router du har.

Jesper \
København

Fjern UD fra min mail ved direkte svar

Fra : Niklas Petersen

Dato : 04-01-07 22:44

Autocadster wrote:

> Men jeg sider og prøver at portforwarde til en spilserver, men kan bare
> ikke blive connectable... den siger hele tiden at jeg har et NAT eller
> DHT problem.
>
> Nogen der ved hvad jeg gør her ?

Du skal finde ud af hvilke porte spillet benytter, og oprette
portforwards for disse porte til din lokale IP i din router.

Hvis du ikke har en router, skal du nok bare åbne portene i din firewall
eller lignende.

Fra : Autocadster

Dato : 05-01-07 03:44

Niklas Petersen formulerede torsdag:

> Du skal finde ud af hvilke porte spillet benytter, og oprette portforwards
> for disse porte til din lokale IP i din router.

Det er også det jeg prøver, men så kommer den med fejl at den pågældene
port er reserveret til IP .... og det er min lokale IP :-@

Har TDC spærret for brug af nogle porte ? Hvilke porte er normalt bedst
til den slags ?

Autocadster / 2620

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 05-01-07 07:38

> Har TDC spærret for brug af nogle porte ? Hvilke porte er normalt bedst
> til den slags ?

Ja port 25 er lukket udefra. Man skal bruge en backup-mx for at komme
igennem

Thomas

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 05-01-07 19:18

Autocadster wrote:
> Niklas Petersen formulerede torsdag:

> Det er også det jeg prøver, men så kommer den med fejl at den pågældene
> port er reserveret til IP .... og det er min lokale IP :-@

Hvilken port / hvilken IP - giv lidt flere oplysninger, så er det
lettere at hjælpe.
Hvilket spil er det ?

> Har TDC spærret for brug af nogle porte ? Hvilke porte er normalt bedst
> til den slags ?

Der er normalt ikke spærret for nogle porte i routeren.
Som Thomas skriver er der centralt spærret for port 25, men det er kun
interessant hvis du sætter din egen mailserver op.
Nogle TDC routere har 192.168.1+2+3 defineret til hhv. webserver,
ftpserver og mailserver, så dem kan du ikke uden videre bruge.