netværksprinter og klienter ?
Fra : Otto

Dato : 04-01-07 07:36

Hej - Jeg har et par - måske banale - spørgsmål vedr installation af
netværksprintere.
Jeg har installeret 4 netværksprintere på vores printserver (win 2003) og
det ser sådan set rigtigt ud.
Fra Klienterne kan pårinterne også findes og installeres uden problemer ...
troede jeg da!
Det viser sig nemlig at de kun installeres for den aktuelle bruger , f.eks
mig som administrator , eller hvis jeg lokker på som alm bruger kan jeg også
installere en netværksprinter. Men meningen er jo ikke at alle brugere
(450 elever og lærere) selv skal installere.

Spørgsmålet er nu:
Skulle vi have installeret printerne på det Image som er lavet med goast og
nu rullet ud?????

Jeg forventede at det skulle være sådan at når jeg som admin havde
installeret printeren på klienten så skulle den herefter være installeret
for alle brugere i domænet ..!!
Er jeg helt galt på den eller hva ...

Gode råd og tips modtages med med tak

hilsen otto

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-07 16:41

Otto wrote:
> [...]
> installeret printeren på klienten så skulle den herefter være
> installeret for alle brugere i domænet ..!!

Eventuelt lave et script der køres ved logon, der
tilføjer printeren?
--
Venlig Hilsen / Best Regards
Kristian Asmussen