ADSL speedstream 5450
Fra : lajka1ster@gmail.com

Dato : 03-01-07 10:30

Hej.

Jeg har i forbundelse med bredbåndstelefoni fået en Speedstream 5450
ADSL Router.

Iflg. Google kan man via webinterface komme i kontakt med den ved hjælp
af http://speedstream, men det tror jeg er fjernet af TDC.

Nogen her, der har et tip ?

Fra : ShutEye

Dato : 03-01-07 13:46

> [...]
> ADSL Router.
>
> Iflg. Google kan man via webinterface komme i kontakt med den ved hjælp

Prøv 192.168.1.1

Fra : lajka1ster@gmail.com

Dato : 03-01-07 14:50

ShutEye wrote:

> Prøv 192.168.1.1

Tak for svaret. Denne IP er adressen på min servers LAN

Fra : Hans

Dato : 03-01-07 15:29

lajka1ster@gmail.com wrote:

> Tak for svaret. Denne IP er adressen på min servers LAN

Lidt uheldigt, da det stort set er default IP på alle routere som anvender
LAN-segmentet 192.168.1.x.

Hans

Fra : lajka1ster@gmail.com

Dato : 03-01-07 16:30

Hans wrote:

> Lidt uheldigt, da det stort set er default IP på alle routere som anvender
> LAN-segmentet 192.168.1.x.
>
> Hans

Hej Hans.

Ja det har du ret i, men jeg formoder, at TDC har lavet det således, at
man ikke kan gøre noget ved den

Erik

Fra : Niklas Petersen

Dato : 03-01-07 16:38

lajka1ster@gmail.com wrote:

> Ja det har du ret i, men jeg formoder, at TDC har lavet det således, at
> man ikke kan gøre noget ved den
Det lyder meget sandsynligt. Så vidt jeg ved, er TDCs routere altid låst
med password, og man skal betale for at få rettet i konfigurationen.
Måske har de også slået dens webinterface fra.

Men din routers IP er, med stor sandsynlighed, den adresse du får
tildelt som gateway, når du får din lan ip vha DHCP. På en windows
maskine kan du se gateway IP ved at skrive ipconfig i en prompt.

Fra : lajka1ster@gmail.com

Dato : 03-01-07 20:16

Niklas Petersen wrote:

> [...]
> tildelt som gateway, når du får din lan ip vha DHCP. På en windows
> maskine kan du se gateway IP ved at skrive ipconfig i en prompt.

Jeg har fast IP adresse, og min server leverer gateway-IP'en. Desuden
kører jeg med faste IP's på mine maskiner. Den gateway, der vises med
ipconfig, er her den, der leveres af min server.

Fra : Niklas Petersen

Dato : 03-01-07 22:44

lajka1ster@gmail.com wrote:

> Jeg har fast IP adresse, og min server leverer gateway-IP'en. Desuden
> kører jeg med faste IP's på mine maskiner. Den gateway, der vises med
> ipconfig, er her den, der leveres af min server.
Sæt din maskine til at bruge DHCP og sæt den direkte i routeren og prøv
om du kan få adgang.

Fra : lajka1ster@gmail.com

Dato : 04-01-07 07:25

Niklas Petersen wrote:

> Sæt din maskine til at bruge DHCP og sæt den direkte i routeren og prøv
> om du kan få adgang.

Du mener, at jeg skal sætte bare en af maskinerne til DHCP, og så plugge
den i routeren ?

Fra : KsNa

Dato : 03-01-07 23:23

<lajka1ster@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ADSL Router.
>
> Iflg. Google kan man via webinterface komme i kontakt med den ved hjælp

Hos TDC virker den som et ADSLmodem, det er en bridge og alt køre lige
igemmen, og du kan ikke stille på noget.

Hvad er problemet eller hvad vil du opnå?

Mvh
Kim

Fra : lajka1ster@gmail.com

Dato : 04-01-07 18:14

KsNa wrote:
> [...]
> igemmen, og du kan ikke stille på noget.
>
> Hvad er problemet eller hvad vil du opnå?

Tak for indlæget Kim.

Jeg er bare nysgerrig, og ville gerne have "set" indenfor i kassen.
Såmænd bare dette.

Der er ingen problemer. Jeg bruger den til bredbåndstelefoni.