netværkshub
Fra : Johnny Ravn

Dato : 01-01-07 18:40

Hejsa
Kan man få en boks med både rj45 og usb stik??

Johnny

Fra : Gert Krabsen

Dato : 01-01-07 18:59

Johnny Ravn wrote:
> Hejsa
> Kan man få en boks med både rj45 og usb stik??

Til hvad?

Fra : Johnny Ravn

Dato : 01-01-07 19:55

"Gert Krabsen" <fjernkrabsen@fjernkrabsenfjern.dk> skrev i en meddelelse

> Til hvad?

Det er så jeg kan koble en ekstern harddisk til netværk og harddisken er til
usb.

Fra : Gert Krabsen

Dato : 01-01-07 20:05

Johnny Ravn wrote:
> "Gert Krabsen" <fjernkrabsen@fjernkrabsenfjern.dk> skrev i en meddelelse

> Det er så jeg kan koble en ekstern harddisk til netværk og harddisken er til
> usb.

Tvivlsomt.

Du skal i stedet kigge efter en NAS a' la' Synology.
Sæt den på nettet, og brug så din USB-harddisk til at tage
sikkerhedskopi*) af net-disken.

/Krabsen

')sikkerhedskopi? Ja, for en net-harddisk er ikke en snus mere
driftssikker end en harddisk i en PC. Der skal stadig tages backup,
hvilket mange glemmer..

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 01-01-07 20:06

"Johnny Ravn" <johnnyravn@postkasse.com> crashed Echelon writing

> Det er så jeg kan koble en ekstern harddisk til netværk og harddisken
> er til usb.

Asus har lavet en router med USB stik til højttalere, webcam, harddisk osv.
Kan ik lige huske model nummeret.

--
Bjarke Andersen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 03-01-07 18:26

> Det er så jeg kan koble en ekstern harddisk til netværk og harddisken
> er til usb.

Det hedder en NAS. De fås med og uden USB stik, så du kan sætte en ekstern
harddsik til:

http://www.komplett.dk/k/ki.asp?sku=307213

Er et godt eksempel.

Claus

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-01-07 19:51

"Johnny Ravn" <johnnyravn@postkasse.com> wrote in message
> Hejsa

Hej

> Kan man få en boks med både rj45 og usb stik??

Hvad havde du forestillet dig at du skulle bruge det til?
Hvis det er din computer ikke har netværkskort, kan du købe en adabter til
USB til Rj-45 netværk..
Hvis du vil tillsutte en printer, harddisk osv så skal du have en
printserver til printeren og en netværksdisk til harddisken.

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 02-01-07 09:12

"Johnny Ravn" <johnnyravn@postkasse.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa
> Kan man få en boks med både rj45 og usb stik??

Ja, Linksys NSLU2.

http://tinyurl.com/cxls2

/Brian