usb eller usb linkkabel
Fra : Cag \(2730\)

Dato : 01-01-07 16:39

Hej med Jer.

Jeg har et anlæg med usbport til en usbpen eller harddisk.

Nu er mit spørgsmål, kan jeg forbinde min server til denne port så jeg kan
afspille de mp3's jeg har på serverens harddisk, med et alm. A-A usbkabel,
eller skal jeg have et usb linkkabel??

Serveren kører linux, så softwaren til usb linkkablet vil sansynligvis ikke
kunne bruges (antager at der kun medfølger drivers til win, med linkkablet)

/Cag

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 01-01-07 16:45

On Mon, 1 Jan 2007 16:39:11 +0100, "Cag \(2730\)"
<cag_dk@yahoo.danmark> wrote:

> Nu er mit spørgsmål, kan jeg forbinde min server til denne port så jeg kan
> afspille de mp3's jeg har på serverens harddisk, med et alm. A-A usbkabel,

Nej.

> eller skal jeg have et usb linkkabel??

Det vil heller ikke virke.

Anlægget forventer at se et USB diskdrev og det er din Linux-server
ikke.

-A
--
Hvis bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 01-01-07 23:08

Cag (2730) wrote:
> Serveren kører linux, så softwaren til usb linkkablet vil sansynligvis ikke
> kunne bruges (antager at der kun medfølger drivers til win, med linkkablet)

USB-controlleren understøtter givetvis ikke at køre i slave-mode og det
vil være den begrænsning du møder. Linux USB gadget frameworket
understøtter det du er efter:

http://www.linux-usb.org/gadget/

Knus
Regnar

Fra : Claus Tersgov

Dato : 02-01-07 08:45

> Jeg har et anlæg med usbport til en usbpen eller harddisk.

Nej, denne port er udelukkende til produkter, som understøtter "mass
storage" protokollen. Og den skal følges ret stramt.

> Nu er mit spørgsmål, kan jeg forbinde min server til denne port så
> jeg kan afspille de mp3's jeg har på serverens harddisk, med et alm.
> A-A usbkabel, eller skal jeg have et usb linkkabel??

Igen af delene virker.

Men *måske* kan du klare dig med en USB deler (IKKE en hub) og en ekstern
USB disk Så sætter du den eksterne disk til deleren og dit anlæg til den.
Men vi er ude i noget som er ret eksperimentielt, og det bliver ikke nemmere
af, at du bruger linux. Men jeg tvivler lidt på, at den vil lykkes.

Claus

Fra : Cag \(2730\)

Dato : 02-01-07 17:57

Cag (2730) wrote:
> [...]
>
> Serveren kører linux, så softwaren til usb linkkablet vil
> sansynligvis ikke kunne bruges (antager at der kun medfølger drivers

Ok, ser ud til jeg må opgive denne idé 8(
Jeg siger tak for hurtige og forståelig svar.

Godt nytår
/Cag