Forbinde trådløs router til cisco router?
Fra : Ole Laursen

Dato : 31-12-06 12:12

Hej!

Jeg har forsøgt at installaere trådløst internet, men det volder store
problemer, så jeg håber I kan hjælpe.
I ejendommen har vi en fælles internetforbindelse (ADSL) den er forbundet
til en Cisco Soho (det må være en router, eller?), herfra videre til en hub
som deler linien ud til hver lejlighed. Jeg har købt en Netgear WGR614
trådløs router som jeg gerne vil tilslutte, så min og kærestens bærbare kan
komme på nettet samtidigt - er det muligt? Jeg har fulgt
installationsvejledningen og er kommet til følgende opsætning: Alt slukket.
Netkabel fra hub --> trådløsrouter (i internetporten) og blåt kabel (fulgte
med netgear) fra port 4 til computer. Herefter tænde først cisco router,
vente 2 min, så tænde trådløsrouter, vente 1 min., så tænde computer.
Herefter melder computeren begrænset eller ingen forbindelse og desuden har
jeg lagt mærke til at indikatoren på netgear for trådløs aldrig tænder,
hvilket den i følge manualen burde.

Gode råd modtages med kyshånd :) !

Godt nytår!

Dette indlæg er postet i dk.edb.netvaerk og dk.edb.netvaerk.traadloest.

--
Venlig hilsen
Ole Laursen

Fra : Henrik Hartig

Dato : 31-12-06 13:39

Ole Laursen wrote:
> Hej!
>

> jeg lagt mærke til at indikatoren på netgear for trådløs aldrig tænder,
> hvilket den i følge manualen burde.
Jeg kender ikke din router, men mon ikke der er et sted i opsætningen
(web-interfacet) hvor du "enabler" det trådløse. Mit skud er at Wireless
er disablet.

> Gode råd modtages med kyshånd :) !
>
> Godt nytår!

I lige måde

/henrik

Fra : Ole Laursen

Dato : 31-12-06 16:06

> Jeg kender ikke din router, men mon ikke der er et sted i opsætningen
> (web-interfacet) hvor du "enabler" det trådløse. Mit skud er at Wireless
> er disablet.

Tak for dit forslag. Jeg tror dog ikke det er problemet, da der er andre i
ejendommen som det er lykkedes at tilslutte trådløst net. Men jeg vil prøve
at se efter i opsætningen.

MVH
Ole Laursen