allofmp3.com zone fil
Fra : Niklas Petersen

Dato : 30-12-06 13:50

Hej

Jeg har en lokale nameserver og vil gerne have adgang til allofmp3.com.
Jeg har fået styr på de fleste IP adresser og lavet min egen zonefil:

allofmp3.com. IN A 87.242.93.250
www.allofmp3.com. IN A 87.242.93.250
blogs.allofmp3.com. IN A 87.242.93.254
music.allofmp3.com. IN A 83.222.8.229
css.allofmp3.com. IN A 83.222.8.223
account.allofmp3.com. IN A 83.222.8.231
img.allofmp3.com. IN A 83.222.8.222
ssl.allofmp3.com. IN A 83.222.8.230
covers.allofmp3.com. IN A 83.222.8.221
download.allofmp3.com. IN A 83.222.8.233
catalog.allofmp3.com. IN A 83.222.8.5
*.allofmp3.com. IN A 87.242.93.250

Men allofmp3 har et Windows program til at downloade med, som kontakter
en adresse, der ikke virker. Er der nogen som kender til yderligere
subdomæner, som allofmp3 benytter? Er der en måde at finde samtlige
subdomæner?

Nogen ideer til hvordan jeg nemmest ser hvilken adresse allofmp3
programmet forsøger at kontakte?

Mvh,
Niklas Petersen

Fra : Thomas Kjær

Dato : 30-12-06 14:08

On 2006-12-30, Niklas Petersen <spam@berta.dk> wrote:
> Jeg har en lokale nameserver og vil gerne have adgang til allofmp3.com.
> Jeg har fået styr på de fleste IP adresser og lavet min egen zonefil:
[..]
> Nogen ideer til hvordan jeg nemmest ser hvilken adresse allofmp3
> programmet forsøger at kontakte?

Du kan prøve med WireShark[1].

1) http://www.wireshark.org/

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Niklas Petersen

Dato : 30-12-06 17:07

Thomas Kjær wrote:
> Du kan prøve med WireShark[1].
Gjort, og det var dejlig nemt. Tak for det.

Den manglende adresse er iøvrigt:

files.allofmp3.com. IN A 83.222.8.232

Så nu kører det bare. Det bliver godt at fejre nytår ved at danse rundt
til allofmp3-musik, mens jeg råber "Jeg ææælsker IFPI!"

Godt nytår!

/niklas

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 30-12-06 14:26

On Sat, 30 Dec 2006 13:49:58 +0100, Niklas Petersen <spam@berta.dk>
wrote:

> Jeg har en lokale nameserver og vil gerne have adgang til allofmp3.com.
> Jeg har fået styr på de fleste IP adresser og lavet min egen zonefil:

Hvis du har en lokal DNS-server, hvorfor definerer du så zonen hos dig
selv? Du kan lade din DNS-server slå op i den globale DNS (altså uden
om din udbyders DNS-server) og så er der ikke mere bøvl med det.

-A
--
Hvis bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert

Fra : Niklas Petersen

Dato : 30-12-06 17:01

Asbjorn Hojmark wrote:
> Hvis du har en lokal DNS-server, hvorfor definerer du så zonen hos dig
> selv? Du kan lade din DNS-server slå op i den globale DNS (altså uden
> om din udbyders DNS-server) og så er der ikke mere bøvl med det.

Det har du selvfølgelig ret i, men jeg har en, muligvis naiv, tro på at
det er hurtigst at foretage opslag på min udbyders DNS server.

Er det eventuelt muligt at specificere en specifik forwarder kun for
allofmp3.com i bind/named?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 30-12-06 18:15

On Sat, 30 Dec 2006 17:00:43 +0100, Niklas Petersen <spam@berta.dk>
wrote:

> Det har du selvfølgelig ret i, men jeg har en, muligvis naiv, tro på at
> det er hurtigst at foretage opslag på min udbyders DNS server.

Det er det også ofte. Kan man ikke på din DNS-server sige 'Lav direkte
opslag for domæneX, og lav forwarding for alt andet'? Alternativt kan
du jo lave en specifik forwarder for dette domæne, ved at checke dets
SOA-record og bruge de servere som forwarders.

-A
--
Hvis bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert

Fra : ShutEye

Dato : 30-12-06 22:26

> Jeg har en lokale nameserver og vil gerne have adgang til allofmp3.com.
> Jeg har fået styr på de fleste IP adresser og lavet min egen zonefil:

Lidt ot:
Skulle alle danske ISP'ere ikke have lukket for adgangen til allofmp3?
Jeg kan stadig tilgå siden på ganske normal maner.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 30-12-06 22:50

On Sat, 30 Dec 2006 22:26:15 +0100, "ShutEye" <no@no.no> wrote:

> Skulle alle danske ISP'ere ikke have lukket for adgangen til allofmp3?

Nej, det er kun Tele2, der er dømt til det. (Det er dog flere andre
udbydere, der er fulgt efter).

-A
--
Hvis bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert

Fra : ShutEye

Dato : 31-12-06 12:28

> Nej, det er kun Tele2, der er dømt til det. (Det er dog flere andre
> udbydere, der er fulgt efter).

Ok. Takker for info.