ip-adresse ikke gyldig ?
Fra : martin

Dato : 30-12-06 10:19

jeg håber stadig på svar på foregående post,men...

jeg tror ikke i kan hjælpe herinde,jeg tror det er min ISP der skal hjælpe
med dette,men de åbner jo først på tirsdag :) men prøver stadig lige at
spørge..

når jeg sætter mit modem til min nye bærbar så skriver den at den ikke kan
logge på pga. ugyldig ip-adresse,jeg prøver at så trykke reparer,men det
afhjælper ikke problemet.... hvad kan fejlen være ?` iflg. dansk kabel tv
(som er min ISP) skal man ikke skrive sin ip-adresse,dns halløj,gateway osv.
i sin opsætning,det skulle komme automatisk når man sætter sit modem til,og
det fungere også fint på min stationære.... men er der evt noget hjælp at
hente herinde så jeg kan får det op at køre inden tirsdag eller er det kun
min ISP der kan hjælpe ?

Martin

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 30-12-06 10:24

martin wrote:
> når jeg sætter mit modem til min nye bærbar så skriver den at den ikke kan
> logge på pga. ugyldig ip-adresse,jeg prøver at så trykke reparer,men det
> afhjælper ikke problemet....

Det kan være at du skal vente "et stykke tid" før det virker når
du har skiftet fra at have én maskine på til en anden.

Det samme er tilfældet når du sætter en router på, så
kan du risikere at du skal vente på at den gamle lease
udløber og routeren kan komme på.

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : martin

Dato : 30-12-06 10:32

> Det samme er tilfældet når du sætter en router på, så
> kan du risikere at du skal vente på at den gamle lease
> udløber og routeren kan komme på.

ok,tak for hjælpen,jeg prøver at slukke mit modem og så sætte det til min
bærbar efter et stykke tid og så lade den stå tændt,hvad drejer det sig om ?
5 min ? eller flere timer ?

Martin

Fra : martin

Dato : 30-12-06 10:35

og hvis jeg skal købe en router,hvad for en vil du så anbefale ? som sagt
helst billig,men stadig stabil

Martin

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 30-12-06 11:05

martin wrote:
> og hvis jeg skal købe en router,hvad for en vil du så anbefale ? som sagt
> helst billig,men stadig stabil

Jeg vil nødig anbefale nogetsomhelst.

"Good, Fast, Cheap - pick any two" gælder også
for routere

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 30-12-06 10:35

martin wrote:

> ok,tak for hjælpen,jeg prøver at slukke mit modem og så sætte det til min
> bærbar efter et stykke tid og så lade den stå tændt,hvad drejer det sig om ?
> 5 min ? eller flere timer ?

Det er kun din ISP der ved dette.

Som regel er det 2x utålmodighed

Du kan evt. prøve:

1. sæt den stationære på
2. åbn commandprompt (hvis den kører Windows)
3. skriv "ipconfig /release"
4. flyt netledningen til den bærbare
5. åbn command prompt på den
6. skriv "ipconfig /renew"

Fra : Jens G

Dato : 30-12-06 11:31

On Sat, 30 Dec 2006 10:18:31 +0100, "martin" <alf@bengt.jensen> wrote:

[...]
>iflg. dansk kabel tv
>(som er min ISP)

Hvis Dansk Kabel TV er lige som TDC's Webspeed, er din IP adresse
bundet til en bestemt MAC adresse. I dette tilfælde din stationære.

Du har så flere muligheder for at få din bærbare på Internet:

Køb en IP adresse mere hos Dansk Kabel TV.

eller

Der må være en slags kontrolpanel hos Dansk Kabel TV hvor du kan ændre
den MAC adresse der hører til dit abonnement. Der kan du skifte til
din bærbares MAC.

eller

Du kan måske ændre din bærbares MAC til at være magen til din
stationæres.(Kontrol Panel/Netværksforbindelser/Local Area
Connection/Properties/Configure/Advanced - i Network Address indsættes
den stationæres MAC adresse) Jeg har kun en engelsk XP, så jeg ved
ikke helt præcist hvad altsammen hedder i en dansk, men går ud fra at
du bruger XP.

eller den jeg ville foretrække

Som andre allerede har foreslået køber du en router med indbygget
switch. Du vil så sikkert stadig få det samme problem, fordi det nu er
routerens MAC der ses af Dansk Kabel TV's server. Her kan du så enten
ændre MAC adressen hos Dansk Kabel TV, eller klone din stationære
computers MAC til routeren, forudsat at routeren har den mulighed.

--
Jens G
Nu bruger jeg www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : martin

Dato : 30-12-06 17:00

> [...]
>
> Der må være en slags kontrolpanel hos Dansk Kabel TV hvor du kan ændre
> den MAC adresse der hører til dit abonnement. Der kan du skifte til

det er de... eller har været i hvert fald... for ca. 1 år siden fik vi
besked på at opgive vores MAC adresse så der kunne køres over det i stedet
for at skrive ip-adresse.dns osv..

men... jeg slukkede mit modem i 5-6 minutter og satte modemet til min
bærbare og tændte modemet igen og efter ca. 30 sek var der internet på den
bærbare,og ligeledes samme fremgangsmåde tilbage til den stationære... så de
har nok ændret det---

Martin