IP adresser
Fra : Duckman

Dato : 18-12-00 19:59

Hej NG

Er det muligt at spore en IP adresse? Jeg har nemlig det problem at der et
eller andet fjols der bliver ved med at poste dumme topics på et board på
min hjemmeside, Boardet viser ipadressen, jeg mangler bare en måde at finde
ud af hvem det er!

Morten

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-12-00 20:08

Prøv evt www.ripe.net

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke Tele Danmark Internet

Fra : Rasmus Weber

Dato : 18-12-00 20:15

I dos:
tracert xxx.xxx.xxx.xxx

--
-Rasmus '[DEL]Phuego' Weber
weber@we-st.dk

Fra : SoulMate

Dato : 19-12-00 17:30

"Rasmus Weber" <weberNOSPAM@we-st.dk> skrev i en meddelelse
> I dos:
> tracert xxx.xxx.xxx.xxx

fortæller dig ikke hvem det er, kun hvordan din forbindelse til den
adresse er!

Fra : Rasmus Weber

Dato : 19-12-00 21:26

<snip>

| fortæller dig ikke hvem det er, kun hvordan din forbindelse til den
| adresse er!
</snip>

Men man kan som regel se ud fra ruten hvem der er i den anden ende.

--
-Rasmus '[DEL]Phuego' Weber
weber@we-st.dk

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 19-12-00 23:38

"Rasmus Weber" <weberNOSPAM@we-st.dk> wrote:

>Men man kan som regel se ud fra ruten hvem der er i den anden ende.

Ok, hvem er på 212.54.73.131 lige nu?
Hvis du kan komme med navn og adresse, bliver jeg imponeret.

--
mvh.
Lasse Jarlskov

Fra : SoulMate

Dato : 20-12-00 12:48

"Lasse Jarlskov" <lasse@jarlskov.dk> skrev i en meddelelse

> Ok, hvem er på 212.54.73.131 lige nu?
> Hvis du kan komme med navn og adresse, bliver jeg imponeret.

det er en WOL modemkunde, resten må du spørge WOL om ;)

--
SoulMate
http://adsl.ahv.cx

Fra : Rasmus Weber

Dato : 20-12-00 19:26

Lasse Jarlskov <lasse@jarlskov.dk> wrote in message

| Ok, hvem er på 212.54.73.131 lige nu?
| Hvis du kan komme med navn og adresse, bliver jeg imponeret.

Navn og adresse tror jeg ikke at der er nogen tools der kan give dig. Men
jeg kan sige at det er en WOL kunde:

C:\tracert 212.54.73.131

Tracing route to 3.ppp1-5.worldonline.dk [212.54.73.131]
over a maximum of 30 hops:

1 <10 ms <10 ms 1 ms 192.168.1.1
2 15 ms 15 ms 15 ms fe2-0.cr1.sg.worldonline.dk [213.237.3.241]
3 16 ms 17 ms 18 ms lo0.cr0.nae.worldonline.dk [213.237.127.36]
4 19 ms 39 ms 20 ms lo0.cr0.pbv.worldonline.dk [213.237.127.254]
5 25 ms 22 ms 26 ms ppp1-5.image.dk [212.54.64.69]
6 * ppp1-5.image.dk [212.54.64.69] reports: Destination host
unreacha
ble.
Trace complete.

Hvis det er muj vigtigt at vide hvem det er, kan man vel spørge WOL hvem der
havde den ip på det tidspunkt.

--
-Rasmus Weber
weber@we-st.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 21-12-00 14:23

On Wed, 20 Dec 2000 19:25:42 +0100, "Rasmus Weber"
<weberNOSPAM@we-st.dk> wrote:

>Hvis det er muj vigtigt at vide hvem det er, kan man vel spørge WOL hvem der
>havde den ip på det tidspunkt.

Nope. Den slags oplysninger får ingen person uden videre af de danske
udbydere.

De eneste, informationerne bliver givet til, er politiet ved en
dommerkendelse.

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 18-12-00 23:38

On Mon, 18 Dec 2000 19:59:05 +0100, "Duckman" <rapport@inbox.as>
wrote:

> Er det muligt at spore en IP adresse?

http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=ip-whois

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 21-12-00 16:31

Du kan vel også bare banne fjolset fra din hjemmeside, eller bare fra at
poste på dit board... Det kræver selvfølgelig at du har lidt erfaring i CGI
(eller hvad du board nu er skrevet i) programmering.

-Jonas