Fidonet
Fra : Per H

Dato : 28-12-06 00:40

OT

Når man lige kører navnene igennem syndtes jeg at der er flere fra
dengang, der var noget der hed Fidonet.
Det var tider

Vh Per

På med Skype.

Fra : Max

Dato : 28-12-06 00:57

Hej Per

> Når man lige kører navnene igennem syndtes jeg at der er flere fra
> dengang, der var noget der hed Fidonet.
> Det var tider

Ja, med pointfester og det hele :)

--
Mvh Max

Fra : Claus Albæk

Dato : 28-12-06 12:30

Per H wrote:
> OT
>
> Når man lige kører navnene igennem syndtes jeg at der er flere fra
> [...]

Ja, man bliver helt sentimental.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 02-01-07 08:52

> Ja, man bliver helt sentimental.

Når jeg tænker tilbage på mine telefonregninger til mine tre linjer til mit
OS/2 BBS, så er det ikke sentimental, jeg bliver

Claus

Fra : Claus Albæk

Dato : 02-01-07 17:41

Claus Tersgov wrote:

> Når jeg tænker tilbage på mine telefonregninger til mine tre linjer til mit
> OS/2 BBS, så er det ikke sentimental, jeg bliver

hehehe... mit point routede filer på et tidspunkt. han blev også noget
ked da han fik sin regning.

Fra : Mikael Schøler

Dato : 28-12-06 15:58

Per H wrote:
> OT
>
> Når man lige kører navnene igennem syndtes jeg at der er flere fra
> [...]
hehe ja det var sgu tider. FrontLine BBS var jeg tilknyttet som point. :)

Fra : Per H

Dato : 28-12-06 16:41

On Thu, 28 Dec 2006 15:58:26 +0100, Mikael Schøler <mik_s@tdcadsl.dk>
skrev:

>hehe ja det var sgu tider. FrontLine BBS var jeg tilknyttet som point. :)

Jeg var på Peters BBs i espergærde (steffen),
og kilroy tror jeg det hed, samt flere andre.
Jeg var Moderator i hus og have.
Prøvede også at sende data via en walkie talkie. men kan ikke længere
huske hvad det hed.

Ja, der blev knyttet mange venskaber.
Vh Per

På med Skype.

Fra : Max

Dato : 28-12-06 17:43

Hej Per

> Jeg var Moderator i hus og have.

Mon det er ham vi savner, moderatoren ?

> Prøvede også at sende data via en walkie talkie. men kan ikke længere
> huske hvad det hed.

Packetradio, bruges endnu sammen med noget der hedder APRS.

Jeg var bl.a. point på Cassiopeia og Hardcom.

--
Mvh Max

Fra : Per H

Dato : 28-12-06 18:56

On Thu, 28 Dec 2006 17:42:56 +0100, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev:

>Hej Per

>Mon det er ham vi savner, moderatoren ?

nej endelig ikke, det var alt for meget mod. i fido.
der var mere skideballer end egentlig samtale.

>Packetradio, bruges endnu sammen med noget der hedder APRS.

ja rigtigt. jeg skulle kobles op til en i nivå
men måtte sætte et trin bagefter

det kom aldrig igang, der var for stor afstand. på 27 Mhz

Fra : Brian

Dato : 28-12-06 18:01

Ja det er sku lige så man får tåre i øjnene...
Min kammerat har stadig hans gamle Amiga1200 som vi begge brugte dengang i
fido dagene..

Det er ikke lang tid siden at vi prøvede at boote den op og her ku vi stadig
starte mail klienten og læse nogle af vores gamle mails..
Det var fanme cool..
Vi prøvede dog ikke at polle efter ny post, hehe..

/Brian

Fra : Per H

Dato : 28-12-06 18:58

On Thu, 28 Dec 2006 18:00:59 +0100, "Brian" <3487394.328743@smarte.dk>
skrev:

> [...]
>starte mail klienten og læse nogle af vores gamle mails..
>Det var fanme cool..
>Vi prøvede dog ikke at polle efter ny post, hehe..

jeg har også stadig mit pointprogram på 5/1.4 " floppy

men drevene findes sikkert ikke længere.

Vh Per

På med Skype.

Fra : IsFugl

Dato : 29-12-06 22:05

On Thu, 28 Dec 2006 18:57:37 +0100, Per H <tramanden@gmail.com> wrote:

> jeg har også stadig mit pointprogram på 5/1.4 " floppy
>
>men drevene findes sikkert ikke længere.
>
>Vh Per
>
>På med Skype.

faldt lige omver min broders BBS-opsætning på en backup cd i sidste
uge.. desvære køre den OS2, så det er ikke noget det er til at komme
til i dag.

OS2 kunne nemlig hånter 16 modemer på en gang.. dam det var tider og
f_ck hvor trals hvis man kom til at smide lyd på dem...

--
Steffen

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 29-12-06 22:11

> OS2 kunne nemlig hånter 16 modemer på en gang.. dam det var tider og
> f_ck hvor trals hvis man kom til at smide lyd på dem...

vmware og os/2 skiverne kan du låne af mig!

THomas

Fra : IsFugl

Dato : 29-12-06 22:26

On 29 Dec 2006 21:10:57 GMT, "Thomas S. Iversen"
<zensonic@zensonic.dk> wrote:

>vmware og os/2 skiverne kan du låne af mig!
>
>THomas
har ingen intentation om at genstarte BBSet da det i da vil koste alt
for meget i telefonlinger og jeg ikke tror på at man kan få penge ind
på det.
og så også den lille ting at jeg ikke ejer et modem mere

--
steffen

Fra : P.L.

Dato : 28-12-06 19:09

On Thu, 28 Dec 2006 00:40:10 +0100, Per H <tramanden@gmail.com> wrote:

>OT
>
>Når man lige kører navnene igennem syndtes jeg at der er flere fra
> [...]

Ja det var tider havde selv et lille BBS "ChessBBS"

Der er stadig BBS'er som er aktive, de kan enda nåes fra internettet

http://www.dmine.com/telnet/

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 30-12-06 01:11

Per H wrote:

> Når man lige kører navnene igennem syndtes jeg at der er flere fra
> dengang, der var noget der hed Fidonet.
> Det var tider

Tjahh - tjohh - fordelen var at der var meget få klaphatte i de daglige
diskussioner - og flokken var ikke større end man hurtigt lærte hinanden
at kende. Politiske diskussioner kunne også ske i nogenlunde sobert
sprog - jeg kunne ikke drømme om at deltage i dk.politik.* på Usenet.

Da vi på den anden side selv stod for infrastrukturen gik der meget nemt
fnidder i det tekniske.

Savner ikke de nogle gange ganske "højrøstede" diskussioner mellem fx
Jørgen Øllgård, Bjørn Løndahl og Bo Bendtsen DK-SYSOP/SYSOP_R23.NOD. For
slet ikke at tale om net-fightene, Ronbo etc.

Men jo - det var nogle sjove og hjælpsomme mennesker man kom i kontakt
med - og anderledes fester/arrangementer

Knus
Regnar
ex 2:234/89.0

Som kørte sit første point-system (ca. 1989) på en Amiga 500 med 512 kB
RAM og 1 floppy-drev - og var senere (1991) benovet over at man kunne
sende netmail til en Internet email-konto - og så kom den frem allerede
efter 2-3 dage.

Fra : P.L.

Dato : 30-12-06 13:31

On Sat, 30 Dec 2006 01:11:12 +0100, Regnar Bang Lyngsø
<regnar@writeme.com> wrote:

>Tjahh - tjohh - fordelen var at der var meget få klaphatte i de daglige
>diskussioner

Vi have så til gengæld, Kim Edelflop og hans "søster" som var ham selv

Fra : Per H

Dato : 30-12-06 13:40

On Sat, 30 Dec 2006 13:30:35 +0100, P.L. <Not@Valid.invalid> skrev:

>Vi have så til gengæld, Kim Edelflop og hans "søster" som var ham selv

Hmm syndtes jeg kender navnet.

Vh Per

På med Skype.

Fra : P.L.

Dato : 30-12-06 14:00

On Sat, 30 Dec 2006 13:39:34 +0100, Per H <tramanden@gmail.com> wrote:

>Hmm syndtes jeg kender navnet.

http://www.magna.dk/gold/oversigt.html

Der kan du se en del af edeltorps/Søster's gyldne øjeblikke

Edeltorp var for Fido hvad BW og BMM er for usenet

Fra : Claus Albæk

Dato : 30-12-06 20:12

P.L. wrote:

> http://www.magna.dk/gold/oversigt.html
>
> Der kan du se en del af edeltorps/Søster's gyldne øjeblikke
>
> Edeltorp var for Fido hvad BW og BMM er for usenet

Det er kostelig læse det der...

Fra : P.L.

Dato : 30-12-06 20:23

On Sat, 30 Dec 2006 20:12:06 +0100, Claus Albæk <claude@eugina.dk>
wrote:

>Det er kostelig læse det der...

Jeps, der er til et par timers grin

Fra : Claus Tersgov

Dato : 02-01-07 08:56

> Hmm syndtes jeg kender navnet.

Så vidt jeg husker, så var Kim flere gange med i diverse tv-udsendelser.

Claus

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 30-12-06 22:16

P.L. wrote:
> On Sat, 30 Dec 2006 01:11:12 +0100, Regnar Bang Lyngsø
> <regnar@writeme.com> wrote:

> Vi have så til gengæld, Kim Edelflop og hans "søster" som var ham selv

Ahhhr jah - han (og Mette) var sjawe - også kendt som Edeltorsk Men
synes ikke han var så aktiv som BW - og knap så syret.

Knus
Regnar

Fra : Claus Tersgov

Dato : 02-01-07 08:55

> Vi have så til gengæld, Kim Edelflop og hans "søster" som var ham selv

Og Derly

Claus

Fra : Per H

Dato : 02-01-07 09:14

On Tue, 2 Jan 2007 08:54:49 +0100, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> skrev:

>Og Derly

lytken eller sådan noget ligende?

Vh Per

På med Skype.

Fra : P.L.

Dato : 02-01-07 14:19

<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

>Og Derly

Lol, ja

Fra : Anders Sørensen

Dato : 02-01-07 13:52

> [...]

>OT
>
>Når man lige kører navnene igennem syndtes jeg at der er flere fra

Jeg var point hos Jørgen Hartz, Guanche og da han lukkede ned,
flyttede jeg til Kåre Olsens Nightcall. Det eksisterer vist stadig:
www.nightcall.dk