Hvilken gigabit switch skal vælge??
Fra : Michael Borchmann

Dato : 27-12-06 21:18

Hejsa allezusammen

Jeg er igang med at bygge hus, og sammentidig har jeg valgt at få lagt CAT 6
kabler lagt ind i huset. Jeg har kigge på nogle 16 gigabit switche ved
edbpriser, men jeg kan ikke finde ud af om de larmer, som de ikke skal efter
mit behov. Jeg sætter ikke nemlig de store krav, som man vil gøre i et
serverrum. Jeg har mest kigget på linksys, d-link, zyxel 16 port switche,
men kan ikke finde ud af hvad skal vælge??

M.v.h

Michael

Fra : Claus Albæk

Dato : 27-12-06 21:27

Michael Borchmann wrote:
> [...]
> serverrum. Jeg har mest kigget på linksys, d-link, zyxel 16 port switche,
> men kan ikke finde ud af hvad skal vælge??

SMC laver en billig 16 ports som ikke siger et kvæk, jeg har haft en
kørende ½ år med ret tung trafik uden de mindste problemer.

Fra : Michael Borchmann

Dato : 27-12-06 22:02

Mener du her http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=142707

eller den her http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=161498 ??

Michael

Fra : Claus Albæk

Dato : 27-12-06 22:29

Michael Borchmann wrote:
> Mener du her http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=142707

Den.

Der står ikke noget med Smart på min i al fald.
Til pengene kan jeg roligt anbefale den.

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 27-12-06 21:37

"Michael Borchmann" <mborchmann@vip.cybercity.dk> writes:

> [...]
> serverrum. Jeg har mest kigget på linksys, d-link, zyxel 16 port switche,
> men kan ikke finde ud af hvad skal vælge??

Selvom GbE switche er kommet ganske langt ned i strømforbrug, tvivler
jeg på at du kan få en 16-port GbE switch som er fanless.

Ellers er der næppe den store forskel på switchene idag - bortset fra
Cisco, så er praktisk talt alle switche idag application note designs
fra Broadcom, Marvell, eller Vitesse.

Switche baseret på Vitesse's chips plejer at bruge mindst strøm, da de
har et patent på PHY teknologien som gør at de kan spare ~300mW/port
(selve switchen bruger ikke megen effekt).

NB: Jeg har tidligere arbejdet for Vitesse Ethernet Products Division

Kai

Fra : Claus Albæk

Dato : 27-12-06 21:52

Kai Harrekilde-Petersen wrote:

> Selvom GbE switche er kommet ganske langt ned i strømforbrug, tvivler
> jeg på at du kan få en 16-port GbE switch som er fanless.

Kan man sagtens... både SMC og Zyxel laver dem, og sikkert andre også.

Fra : Michael Borchmann

Dato : 27-12-06 22:00

Hvilke ??

Fra : Claus Albæk

Dato : 27-12-06 22:27

Michael Borchmann wrote:
> Hvilke ??
>

> "Claus Albæk" <claude@eugina.dk> skrev i en meddelelse

Den jeg har stående herhjemme er en SMC SMCGS16, jeg husker ikke
modeller på Zyxel kasserne, men det er til at finde ud af hvis man vil jo.

Fra : Michael Borchmann

Dato : 27-12-06 22:04

Nåå, det er måske derfor at linksys ikke laver en 16 ports workgroup switch.
ellers havde jeg købt den.

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 27-12-06 22:53

Claus Albæk <claude@eugina.dk> writes:

> Kan man sagtens... både SMC og Zyxel laver dem, og sikkert andre også.

Imponerende! De SMC switche som du henviser til, ser dog også ud til
at være i metal kabinetter - det hjælper lidt på varmetransporten.
SVJH var der krav om <8W effekt afsættelse fra switch/phy for at kunne
være i en plastik kasse, hvilket Vitesse var de første til at ramme.

Skil en SMC 5/8p palmtop switch og du finder Vitesse's switch/phy

Mht smart interface eller ej, så er det kun et spørgsmål om software -
switching hardwaren er den samme. Der kan dog godt være lidt forskel
på den omkring liggende HW for at understøtte web-management.

Kai

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 27-12-06 22:47

On Wed, 27 Dec 2006 21:17:31 +0100, "Michael Borchmann"
<mborchmann@vip.cybercity.dk> wrote:

> Jeg er igang med at bygge hus, og sammentidig har jeg valgt at få lagt
> CAT 6 kabler lagt ind i huset.

Det er vel Cat6A?

> Jeg har kigge på nogle 16 gigabit switche ved edbpriser, men jeg kan
> ikke finde ud af om de larmer, som de ikke skal efter mit behov.

Hvis du får kablet et helt nyt hus, får du vel også lavet et krydsfelt
/ et teknikskab til al den slags der støjer, og så er det vel ikke så
vigtigt, hvor meget switchen siger?

-A
--
Hvis bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert

Fra : Michael Borchmann

Dato : 28-12-06 10:25

Det er nemlig rigtigt! Men jeg siger heller ikke at den ikke må sige noget,
den skal bare ikke lyde som en jetmotor. Hvis støjen fra et teknikskab kan
holde støjen inde, så er det perfekt.

Fra : Peter Kiil

Dato : 08-01-07 00:56

Michael Borchmann - mborchmann@vip.cybercity.dk on 28/12/06 10:25 wrote:

> Det er nemlig rigtigt! Men jeg siger heller ikke at den ikke må sige noget,
> den skal bare ikke lyde som en jetmotor. Hvis støjen fra et teknikskab kan
> holde støjen inde, så er det perfekt.

Eller er den 1800-series HP Procurve switche også fanless. De performer
rigtig fint, og har en del managemen features.

/peter

The best things in life are postage paid, batteries included,
guaranteed forever and tax-free.

Fra : NoOne

Dato : 27-12-06 22:55

> [...]

>serverrum. Jeg har mest kigget på linksys, d-link, zyxel 16 port switche,
>men kan ikke finde ud af hvad skal vælge??

jeg har lige kigger forskellige steder .... 8 ports Giga er fan-less
mens 16 ports er med fan ....

.... hvorfor skal det lige være 16 ports ??

RaZoR ....