LAN og default gateway ?
Fra : Komodovaran

Dato : 27-12-06 18:58

Hej
Jeg sidder på et LAN i 192.168.0.xxx hvor alle PC-er, netværksprintere,
mv. har faste IP numre (DHCP server bruges ikke), og alle har default
gateway til WAN på routeren på adressen 192.168.0.1
Alt fungerer og alle kan snakke sammen.

Så vil jeg udskifte routeren midlertidigt med en anden som jeg ikke har
adgang til. Men den har default gateway på 192.168.1.1

Hvordan får jeg nemmest koblet hele mit eksisterende LAN til WAN på den
nye router 192.168.1.1 uden at omkonfigurere alle netkortene på PC-ere
og netværksenheder ?

Jeg skal senere tilbage til den gamle router. Jeg har kun en router.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-12-06 19:18

Komodovaran used his keyboard to write :
> Hvordan får jeg nemmest koblet hele mit eksisterende LAN til WAN på den nye
> router 192.168.1.1 uden at omkonfigurere alle netkortene på PC-ere og
> netværksenheder ?

Du sætter en maskine op med 2 netkort og giver den de to adresser:
192.168.0.1
192.168.1.2

Så konfigurerer du en bro mellem de to netkort og tilslutter det ene
til det kabel din router sad på før og det andet tilslutter du til den
nye router. På den måde agerer PC'en router mellem de to netværk.

"The precogs are never wrong. But sometimes they... disagree. "
- Dr. Iris Henimen, The Minority Report

Fra : Komodovaran

Dato : 27-12-06 21:22

Henrik Stidsen wrote:

> [...]
> det kabel din router sad på før og det andet tilslutter du til den nye
> router. På den måde agerer PC'en router mellem de to netværk.

Jeg skulle have sagt at det er Win2000 PC-er, og der er ikke samme
mulighed som i XP hvor man vælger de to netkort og højreklikker på
Bridge. Hvorledes router man mellem netkortene i Win2000 ? skal
kommandoen "route" anvendes, og i givet fald hvorledes ?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-12-06 23:28

Komodovaran has brought this to us :
> [...]
> router man mellem netkortene i Win2000 ? skal kommandoen "route" anvendes, og

Der må jeg melde pas, prøv i Windows gruppen.

"Careful, Chief. Dig up the past, all you get is dirty."
- Gideon, The Minority Report