gæstebog
Fra : Jimmi Nielsen

Dato : 27-01-07 19:23

hej

jeg har prøvet at få en (anti spam)på min gæstebog
http://www.dyrehotelletevigglad.dk/gaestebog.htm
problemet er at den skriver i gæstebogen selv om at der ikke bliver skrevet
i kodefeltet er der nogle der kunne hjælpe mig med det så man ikke får alle
de viragra mails

jimmi

Fra : Dan Storm

Dato : 27-01-07 21:51

Jimmi Nielsen skrev:
> [...]
> i kodefeltet er der nogle der kunne hjælpe mig med det så man ikke får alle

Det er ikke nemt at hjælpe dig når vi ingen kode ser...

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-01-07 21:58

Jimmi Nielsen wrote:
> [...]
> http://www.dyrehotelletevigglad.dk/gaestebog.htm
> problemet er at den skriver i gæstebogen selv om at der ikke bliver

Din gæstebog hedder gaestebog.htm og alligevel forsøger du at afvikle
php-kode på den. Det kan man ikke på en Windows-server.

Du skal have din gæstebog omdøbt til gaestebog.php.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Dan Storm

Dato : 27-01-07 22:05

Erik Ginnerskov skrev:

> Din gæstebog hedder gaestebog.htm og alligevel forsøger du at afvikle
> php-kode på den. Det kan man ikke på en Windows-server.
Det kommer vel an på serveropsætningen? Min win32-apache er sat op til
at kunne afvikle .php .phtml .xml og .shtml som php.

> Du skal have din gæstebog omdøbt til gaestebog.php.
Det lyder også som en meget plausibelt løsning. :p Havde ikke selv set
filendelsen... :)

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-01-07 22:16

Dan Storm wrote:

> Det kommer vel an på serveropsætningen? Min win32-apache er sat op til
> at kunne afvikle .php .phtml .xml og .shtml som php.

Ja, netop: Apache. Jeg kender selv til at definere php-afvikling på en
Apache:

http://hjemmesideskolen.net/phpihtml.html

Men Jimmis side ligger på en IIS-server, hvor det ik' ka' la' sig gi' sig.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Dan Storm

Dato : 27-01-07 22:23

Erik Ginnerskov skrev:
> [...]
>
> http://hjemmesideskolen.net/phpihtml.html
>
> Men Jimmis side ligger på en IIS-server, hvor det ik' ka' la' sig gi' sig.

Jeg har aldrig selv rodet med IIS, så jeg blev da lidt klogere... :)

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-01-07 22:30

Dan Storm wrote:

> Jeg har aldrig selv rodet med IIS, så jeg blev da lidt klogere... :)

Føles rart, ik'?

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 28-01-07 11:44

Erik Ginnerskov skrev:

> Din gæstebog hedder gaestebog.htm og alligevel forsøger du at afvikle
> php-kode på den. Det kan man ikke på en Windows-server.

Jo, det er udelukkende et opsætningsspørgsmål.

Sakset fra <http://www.php.net/install.windows> (nede i kommentarerne):

In IIS, go to each website utilizing the PHP versions. Set an ISAPI
filter if needed. On the Home Directory
tab, click Configuration, and add .php, .php3, .phtml, and any other
extensions needed (perhaps .html?) to
be filtered through PHP, and specify the ISAPI module version needed for
each website.

Mvh

Jesper Brunholm

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-01-07 02:00

Jesper Brunholm wrote:

> Jo, det er udelukkende et opsætningsspørgsmål.
>
> ... <http://www.php.net/install.windows>

Aha. Så fik jeg også lært lidt i dag. Det vidste jeg ikke, at man kunne. men
umiddelbart lyder det mere besværligt end at definere det i .htaccess på en
Apache.

Jeg må nærlæse det i morgen.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk